Vi er to, der starter virksomhed i morgen, når webreg.dk åbner op for nye registreringer, og i den forbindelse kunne jeg tænke mig at høre, hvordan man lige gør med konto i banken - er der nogle særlige krav til den?
Planen var blot at åbne en konto, som vi så begge havde rådighed over og bruge den til firmaet. Er der nogen ben i det?
Når vi har registreret vores virksomhed, hvor lang tid går der så normalt, før vi har vores CVR-nummer?
Normalt går der en uges tid til i har jeres cvr nummer på skrift, i kan efter et par dage se jeres cvr nummer på http://wwww.cvr.dk hvis i laver reg. online.
Omkring bank konto så har alle firmaer pligt til at have en NEMkonto, jeg kan kun svare for den bank jeg benytter som er Danske Bank, der skal sendes en kopi af reg. beviset før de vil se på ens ansægning om en erhvers konto. Håber for dig at du ikke står i RKI, for gør du det så vil eks. Daske Bank ikke have dig som erhvervskunde.
Lettere off topic, men jeg kan anbefale at få banken til at oprette to ekstra mapper på jeres konto, én til skat og én til moms. I smider så løbende moms -og skattepengene i mapperne, på denne måde undgår i, at i ikke har pengene når i skal betale henholdsvis skat og moms.
Lettere off topic, men jeg kan anbefale at få banken til at oprette to ekstra mapper på jeres konto, én til skat og én til moms. I smider så løbende moms -og skattepengene i mapperne, på denne måde undgår i, at i ikke har pengene når i skal betale henholdsvis skat og moms.
- just my 50 cents...
Genialt!!! Hermed noteret, trods jeg ikke er startet endnu :-)