Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konto i banken til virksomheden?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to, der starter virksomhed i morgen, når webreg.dk åbner op for nye registreringer, og i den forbindelse kunne jeg tænke mig at høre, hvordan man lige gør med konto i banken - er der nogle særlige krav til den?

Planen var blot at åbne en konto, som vi så begge havde rådighed over og bruge den til firmaet. Er der nogen ben i det?

Når vi har registreret vores virksomhed, hvor lang tid går der så normalt, før vi har vores CVR-nummer?

Tak på forhånd!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52

Hej.

Nå..man kan ellers sagtens bruge webreg. i week-enden.

Er det et selskab eller hvad?

MvH

Peter

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 20:54

Hej og tillykke med det nye firma.

Normalt går der en uges tid til i har jeres cvr nummer på skrift, i kan efter et par dage se jeres cvr nummer på http://wwww.cvr.dk hvis i laver reg. online.

Omkring bank konto så har alle firmaer pligt til at have en NEMkonto, jeg kan kun svare for den bank jeg benytter som er Danske Bank, der skal sendes en kopi af reg. beviset før de vil se på ens ansægning om en erhvers konto. Håber for dig at du ikke står i RKI, for gør du det så vil eks. Daske Bank ikke have dig som erhvervskunde.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 21:19
Webreg.dk er nede denne weekend, men ja, vi opretter et I/S-selskab.

Okay, så vi skal ansøge om en erhvervskonto, og det kræver typisk, at vi har vores CVR-nummer på skrift?

Og vi står ikke i RKI :)
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23

Hej.

Et I/S er ikke et selskab.

Ellers er det, som Renè Buch beskriver.

Husk at få lavet en fornuftig I/S-kontrkat.

MvH

Peter

Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 22:03
Helt enig med Peter. Et i/s er absolut ikke sjovt at være en del af hvis du ikke kender dine partnere privat. Der er solidarisk hæftelse!
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 22:08

Lettere off topic, men jeg kan anbefale at få banken til at oprette to ekstra mapper på jeres konto, én til skat og én til moms. I smider så løbende moms -og skattepengene i mapperne, på denne måde undgår i, at i ikke har pengene når i skal betale henholdsvis skat og moms.

- just my 50 cents...

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 22:10
Vi kender hinanden privat og starter ud med en lille investering - men ja, vi skal have lavet en kontrakt med tiden.

Så blot for at tydeliggøre det, så skal vi have vores CVR-nummer på skrift før vi kan gå i banken?
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11

Tja.det er som man nu er til.

Moms kan jeg til nøds forstå, men ikke SKAT, idet denne kører på personen i et I/S, og dermed

er individuel og I/S`et uvedkommende.

MvH

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Jun 11
Indlæg ialt: 76
Fra  Beskytter.dk Skrevet kl. 22:12

Johnny Nordentoft:

Lettere off topic, men jeg kan anbefale at få banken til at oprette to ekstra mapper på jeres konto, én til skat og én til moms. I smider så løbende moms -og skattepengene i mapperne, på denne måde undgår i, at i ikke har pengene når i skal betale henholdsvis skat og moms.

- just my 50 cents...

Genialt!!!
Hermed noteret, trods jeg ikke er startet endnu :-) 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)