Vi er klar til at sælge et meget spændende, færdigudviklet og testet pc-baseret og internetbaseret produkt til økonomistyring af projekter. Produktets standardversion er testet i praktisk brug i en virksomhed i 2 år. Her startede vi med at forære produktet væk. Vores markedsføringsplan (onlinemarketing og flittig brug af telefonen) koster mange penge at gennemføre. Derfor har vi lavet et alternativ: Forære produktet til de første +100 kunder og lade det være valgfrit om man vil tegne et mindre hotlineabonnement. For at få produktet gratis skal man give os de basale adresseoplysninger og give tilladelse til at man får tilsendt nyheder / nyhedsbreve , der kun relateres til produktet man har købt. Dermed har man en base på en del kunder, som hvis de bliver glade for at bruge produktet, senere får tilbudt opgradering til professionelle versioner, som man skal betale for.
Er der nogen, der har erfaring med denne måde at skabe nulvækst om til mulig reel vækst?
Jeg har ingen erfaring med det, men min holdning er at der SKAL være en form for betaling, det behøver ikke være meget, men bare så din kunde skal hive lidt op af lommen. Det viser at han rent faktisk er villig til at betale, og vil være villig til det, hvis du kommer med noget andet godt. Det er bedre at tiltrække denne form for kunder, fremfor kunder der KUN er ude på at spare penge, og få ting gratis. Du skal have nogle kunder, der rent faktisk er interessede i dit produkt, på den måde får du den bedste omtale.
min holdning er at der SKAL være en form for betaling
Hej Ma92bj.
Tak for dine kommentarer. -det vil jeg tænke over og måske bygge en startudgift ind i det, kombineret med at vi kan bruge kundens navn som reference og få lov til at sende kunden emailnyheder og -tilbud.
Overvejer også bindende betaling i en minimumperiode, noget som dækker hotline i en given periode
Tak igen for dit indlæg, som sætter tankerne i gang
Tjah... Jeg har det sådan lidt... At give ting væk uden en eller anden betaling er jo IMO dårligt købmandsskab.. Det kan være et måde at markedsføre sig selv på, men så vil det efterfølgende være svært at få et ønsket beløb for det senere hen...
Giv evt. en prøveperiode med meget lav betaling og få dem til at evt. binde sig, så i er sikret x antal kr pr. "salg"...
Alt andet vil IMO være at skyde sig selv i foden.
Bare mit input : -)
Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.
Tak til Richard for goe' synspunkter. Der bliver en form for betaling, jeg er blot ved at finde ud af det så det passer ind i den fremtidige strategi. Det bliver nok en ultra billig basisversion med en mindre vifte af professionelle versioner, som koster et opgraderingsgebyr. Tak for inspirationen, mvh TrePs
Kan I lave salget om til abonnementsbaseret betaling? Så kunne I lade det første år være gratis. Hvis produktet er godt nok, vil kunderne selvfølgelig gerne betale når prøveperioden er udløbet.