Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug forjuridisk bistand til at oprette en andelsselskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Helsinge
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en gruppe af mennesker med kærlighed for gamle biler og motorcykler, som har haft hjemme i komunale lokaler i 40 år.

Det er dog på et byrådsmøde besluttet, at vores lokaler skal sælges, tiltrods for at foreningen i dag. selv betaler alle udgifter ihenhold til den daglige drift af lokaler samt ejendomsskat.

Der for vil vi forsøge, på opfordring fra komunen, selv at erhverve os ejendommen, men mangler juridisk bistand til en sådan proces

En ejendomsmægler som kan hjælpe med at vurderer lokalerne samt sætte en forslag til en købspris.

en advokat der kan være behjælpelig med at oprette et anpartsselskab eller en forening, hvorved vi kan rejse den nødvendige økonomi til projektet.

Til sidst lokalerne ligge i Ballerup.

Håber at høre fra nogle der kan hjælpe.

Tonny

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 13:41

Hej Tonny. 

Oprettelse af anpartsselskab eller forening kan jeg naturligvis hjælpe dig med. Du kan sende mig en pm, og så kan vi drøfte den nærmere proces.

Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:12

Hej Tonny

Du er ligeledes velkommen til at kontakte mig i forhold til advokatdelen med at få afklaret, hvad der vil være det rette juridiske setup for jer. Jeg holder til i Aarhus, men er jævnligt i Københavnsområdet, hvorfor det ikke bør være en hindring. Mine kontaktinfo finder du under min profil.

Mvh Peter

Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 21:24
Hej. Jeg er dig gerne behjælpelig med det juridiske og praktiske i forbindelse med vurdering af ejendommen, køber rådgivning omkring selve aftalegrundlaget og den elektroniske overskødning. Selskabskonstruktionen bør overlade til en revisor eller advokat.
Fra Helsinge
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:36

Hej Linda

Først tak for dit hurtige svar.

Vi har lige holdt møde i vores bestyrelse her til aften, og det har med ført rigtig mange spørgsmål.

Først og fremmest er det blevet besluttet, at afsætte et økonomisk beløb til at søge den nødvendige juridiske bistand.

Til at starte med vil jeg give dig en hurtig baggrund vi har haft lokalerne i 39 år betalt alle nødvendige udgifter så som strøm, Vand, drift, m.m. men har aldrig haft en lejekontrakt eller papir på stedet.

Har vi nogle rettigheder som stiller os bedre i en købs situation ? eller er der nogle tilfælde hvor foreninger har kunne stoppe et kommunalt salg ?

Vi har møde med kommunen i løbet af ugen - er der nogle spørgsmål det ville være klogt at få svar på?

Fra Vester Hassing
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:05

Hej Tonny

Det tror jeg min far kan hjælpe dig med. Han er både advokat og ejendomsmægler.

Hvis du ikke har fundet hjælp endnu, kan du sende mig en PB.

Kunne ikke sende dig en privat besked.

Med venlig hilsen

Martin

Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 11:36

Hej Tonny

Det er meget svært for mig at svare på ud fra de sparsomme oplysninger jeg har, men som udgangspunkt er man jo lejer, uanset om man har en lejekontrakt eller ej. I realiteten er det så Lejeloven i sin fulde udstrækning der gælder - og en lejer at uopsigelig, sålænge han betaler sin husleje og overholde sine lejeforpligtelser.

Jeg vil bede dig sende mig en PB på lindholm.bolig@stofanet.dk med et telefonnummer og et tidspunkt, hvor vi kan drøfte sagen.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

dbh

Linda Lindholm

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:13

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)