Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længde på en artikel?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan Hansen:

Når man spørgere om, hvor mange ord en artikel bør have, kan man ikke forvente et godt svar, for det er der simpelthen ikke, til det spørgsmål. Du kan heller ikke sige, hvor lang en bog burde være - det kommer helt an på, hvor meget den kommer til at fylde, når forfatteren synes at det hele er gennemgået i bogen. Så kan den ende med at blive flere tusinde sider, eller kun nogle få sider - det kan man ikke ændre på - eller jo, det kan man godt, men det er en dum ide at gentage sig selv i en bog, såvel som det er en dum ide at gentage sig selv i en artikel.

Vær dog opmærksom på, at artikeldatabaser har et krav om længde på de artikler de skal godkende. Men når det er til en hjemmeside du selv driver, er det helt op til dig, hvor lang en tekst bør være.

Håber du kunne bruge det.

Enig med Jonathan. Min artikeldatabase har dog intet minimumskrav, da jeg mener det er direkte fjollet at have, netop fordi man ikke kan tage alle emner over en kam. Nogle emner fylder en del, andre fylder ikke så meget.

Go' søndag.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 15:38

Morten Madsen:
Nogle emner fylder en del, andre fylder ikke så meget.

Helt enig. Det er ikke nemt at skrive 400 ord, om et emne man kan komme rundt om, på omkring 100 ord. Så bliver artiklen fyldt med gentagelser, som bestemt ikke gavner de besøgende.

.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:56

Del teksten op som det giver mening for brugeren, men generelt er det bedre med mere tekst, da du lettere fanger de lange søgeord og i takt med at søgemaskinebrugeren er blevet mere vant til søgninger bliver søgningerne også mere specifikke og med flere ord. Dog er det en god ide at dele tekster ind efter deres tema og sørge for at få søgeordene i Title tags, sådan at du for hvert større søgeord har en selvstændig side.

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Fra  Bioburn.dk - Kvalitets biopejse Skrevet kl. 11:52

Min erfaring siger mig; google er glad for tekst, så længe det er konkret og relevant. Google prøver at forstå om din side er god for dem der besøger den - er den det ikke, bliver din side mindre værd.

Jeg plejer at være ret konkret og holder mine sider på ca. 500 ord. Det er sjældent nok til at forklare alt jeg vil forklare, derfor linker jeg videre. Et eksempel kunne være at jeg ville forklare hvordan man lavede brunch. Istedet for at beskrive alle opskrifter, ingredienser, menu etc. beskriver jeg måske bare menuen, og linker videre til de enkelte opskrifter. Det betyder at google kan se en god struktur i det du laver ;-)

Vil du gerne have mere relevant trafik? Så læs min blog om content marketing.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 23:11

Ja den optimale længde på en tekst kan være svær at fastsætte, idet nogle emner kræver væsentligt mere tekst end andre....generelt vil jeg sige, at mellem 300-800 ord er en god tekstlængde. Mindre er for lidt og mere er for meget. Har man et emne der kræver f.eks. 5000 ord, skal teksten naturligvis deles op i undersider...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)