Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må man i en "døgnvagt" bil?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et firma hvor vi har døgnvagt. Og det sker ca en gang om ugen at folk ringer efter kl. 18 og har akut brug for hjælp. Har en firmabil på gule plader hvor momsen er trukket med alt mig grej som jeg slæber med mig over alt. Hvor meget kan jeg tillade mig i den når momsen nu ikke er betalt?
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 13:43
Har du firma adresse på bopælen, eller alternativt hvor lang afstand er der til firmaadressen?

Hvad består dit arbejde i?
Tilmeldt 1. May 11
Skrevet kl. 15:11
Nej pt er privat og firma adresse ikke de samme. Ca 100km imellem. Er dette en fordel eller ulempe?

Jeg er erhvervsdykker. Og de akutte udkald vi får er primært skibe der har sejlet noget i skruen...
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 15:36
Prøv lige og se på denne info:

http://www.n-c.dk/fileadmin/user_upload/PDFer/SKAT_Gulpladebiler.pdf
Tilmeldt 1. May 11
Skrevet kl. 23:05
Okay tak for hjælpen. Må personer ikke ansat i firmaet køre med i bilen når jeg f.eks. henter vare, altså i firma erne?
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 23:52

Du må godt have følgere med i bilen. Du må dog ikke anvende bilen til at køre dem ærinder.

Selv om du har bilen med hjem må den ikke benyttes til privat kørsel.

I øvrigt har mange arbejdspladser en politik omkring dette. Det kunne indbefatte bestemmelser om hvorvidt du må have andre i bilen etc.

Tilmeldt 1. May 11
Skrevet kl. 00:07
Da min chef er mig siger jeg det er okay... ;) Det er mere med hensyn til skat. Gider ikke snyde og så sku betale momsen på bilen. Hvad nu når min privat adresse og virksomheds adresse ikke er den samme, må hun så køre med mig ud til firmaet?
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 00:37

Bilen må ikke anvendes til privat kørsel.

Hvad er formålet med at hun kører med dig til firmaadressen?

Specialindrettede varebiler kan i en vis udstrækning anvendes privat. Feks til afhentning af børn på hjemvejen, men du må ikke køre feks din kone til og fra arbejde. Det er privat kørsel.

Tilmeldt 1. May 11
Skrevet kl. 01:46
Kæresten arbejder 32 timer om ugen og jeg 50 plus minus. Og står selv for alt bogføring, moms regnskab mm. Revisoren laver kun årsregnskabet. Og bruger gerne fredagen eller lørdagen på værkstedet hvor jeg vedligeholder udstyr mm. og ordner regnskab. Og hun er tit med derude og kunne godt tænke sig at stå for det boglige. Så det er jo dumt at køre i to biler derud. Kæresten har forresten kun 2km til job så hun bruger cyklen...
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 13:15
Hvad siger din revisor. Har du spurgt ham, og kommer din bil under betegnelsen specialindrertet?
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)