Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan definerer I succes?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hele dette indlæg kan egentlig koges ned til overskriften eller Hvilke kriterier skal opfyldes for succes?

Personligt tror jeg, at succes defineres super individuelt - for den 3-årige må succes være, at man ikke har tisset i sengen og for andre er succes, at de har tjent en million. Mit problem er, at jeg faktisk ikke helt ved hvordan jeg skal definere succes - er det når jeg har tjent en million? Eller 10?

Når succes defineres med størrelsen af ens bankkonto, så ser jeg ofte, at de rigeste ikke nødvendigvis er de lykkeligste. Og hvad har lykke med succes at gøre? Er succes = lykke? Hvis succes og lykke er et samme; kan lykke så ikke fås på mange andre måder end bare penge?

Man ser stadig, at mange mennesker har det godt på trods af en dårlig økonomi. De er lykkelige på trods af, at de lever i et for lille et hus, kører i en gammel bil og har et hårdt job.

Alt dette fik mig til at reflektere mere på succes og mine livsmål - jeg har lagt mærke til, at jeg SAGTENS kan være superglad uden at have mange penge. Tilfører man penge til ligningen, får man endda nogle gange (eller måske meget ofte) bekymringer!!

Det fører så til næste punkt: Hvis penge ikke er lig med succes og lykke - hvordan skal jeg så bruge min iværksætter-mig? Og skal jeg overhovedet bruge det for at starte noget op? Eller skal jeg gøre noget andet for mig og andres skyld, hvor jeg ikke tjener så mange penge men til gengæld gør en FORSKEL som måske gør mig lykkelig?

Dette fører så til sidste punkt; prioritering; jeg ønsker det gode i verden! Her er mit allerstørste dilemma. Jeg vil meget gerne gøre verden til et bedre sted ved at stoppe hungersnøden og sulten i eksempelvis Afrika. Måske når jeg det ikke i løbet af mit liv, men jeg vil gerne på mit dødsleje vide at jeg gjorde alt det, som jeg nu kunne for at stoppe krig og hungersnød.

Og har det ikke en højere prioritet end, at jeg åbner en lille webshop?

...

Og så en sidste ting; hvordan kan jeg redde verden?

Frustreret hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Her er svaret - og mere til ;o)

Go' weekend!

MVH

Thomas

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Definition af succes:

At man har det man har brug for. Inklusive kærlighed, venner og familie.

Penge er efter min mening nødvendige, men ikke definition på success (med risiko for at få tæsk i et iværksætter forum) :P

Fra Køge
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et interessant spørgsmål i virkeligheden - jeg vender tilbage med et svar snarest..

Tror egentlig de fleste mennesker definere dette forskelligt, men hvis man skal se det med forretningsøjne kan der vel være forskellige værdier der gør at man opnår succes.

Jeg ser frem til at følge denne tråd!!

Værdi i vækst

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg prøver stadig at finde svaret på det spørgsmål! 

Indtil videre er jeg kommet frem til at det ikke er pengene der vigtige. Dog er de nødvendige på et plan.

Udover er jeg også godt træt af at succes først kan bekræftes, når andre siger man har det. Jeg kunne godt tænke mig at blive bedre til at sige det mere til mig selv.

Men som vi vist alle kan blive enige om, så er succes ikke lig med lykke.

Så ligger svaret ikke i, at kriterierne for succes er malplacerede i karriere og materielle goder?

Og kan alle egentlig have succes? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er i min mening at opnå sine mål. 

Hvis der ikke er en tidshorisont i målene, så kan denne tilføjes. Så at nå sine mål til "planlagt" (eller forventet) tid. Evt. også inden for den indsats og de ressourcer man har sat ind for at opnå målet.

Men det giver vel ikke mening at tale om succes, uden at have nogle mål. Disse mål kan så være bevist formuleret eller de kan være ubevidste. Men uanset hvad, så er det dem, man vil holde det op i mod.

Derfor er succes også individuel. Dine mål er ikke nødvendigvis de samme som mine. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Og nu når folk begynder at snakke om penge.

Selvfølgelig vil penge for stort set alle (men ikke nødvendigvis) være en del af deres mål og derved et succeskriterie. Men målet med hensyn til penge er nok meget forskellige. For mange er det ikke det vigtigste, og her er penge blot et delmål, der siger, at man skal tjene nok til at kunne klare sig selv.

Når det kommer til løkke, så vil jeg bestemt mene, at det hænger sammen med succes. Hvis du har høje mål for dig selv, som er alt for urealistiske, så er det nok svært at blive lykkelig. Du vil aldrig være tilfreds og fortsagt jagte det uopnåelige. 

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Derfor er succes også individuel. Dine mål er ikke nødvendigvis de samme som mine. 

Burde vi prioritere noget over andet?

Eksempelvis opprioritere det at stoppe hungersnøden og nedprioritere personlige mål, når begge mål ikke kan opnås på samme tid?

Hvordan skal man overhovedet se på det? Måske skal man gøre det, som giver den største forskel?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Alei:
Tilfører man penge til ligningen, får man endda nogle gange (eller måske meget ofte) bekymringer!!

Jeg er aldeles uenig der. At flere penge skulle give flere bekymringer er en floskel, der er opfundet af mennesker uden penge.Det er ligesom den der med, at "det er gørelsen og ikke størrelsen" - den er ikke fundet på af kvinder ;-)

Når det er sagt: Penge er et pseudomål, og det er en farlig vej at gå efter penge som mål alene. Penge er et værktøj til at opnå sine mål.

I øvrigt skægt at du bringer det på bane lige nu - det er nemlig et emne, der bruges en del kræfter på i min nye bog "Virkeligheden er klog". Spændende at følge debatten om det emne her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Succes kan man vel måle i det daglige: er du glad for at starte på arbejdsugen mandag morgen, har du vel succes - og laver det rigtige for dig selv? 

Succes kan også måles på denne måde: tjener du 80000/ måned og bruger 90000 hver måned, ser det jo ikke så godt ud i slutningen af regnskabsåret.. Men tjener du 40000 og bruger 20000 ser det rigtigt sjovt ud i slutningen af regnskabsåret. Så den sidste model her er vel bedre og mere succesfuld? Alt er relativt

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)