|
Det kan have en positiv effekt.
Det kan have en positiv effekt. |
|
jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt
En positiv effekt på Google er som regel bedre placeringer ;-) Og en negativ effekt er det modsatte - og det kan du risikere ved at linke til sites, der er i "bad standing" hos Google. I teorien også ved et link til Arla. Lad os sige, du er nr. 8 på "mælk", og Arla er nr. 6. Hvis du linker til arla kan det være lige det link, der skubber dem en plads op - og dermed skubber de andre 5 en plads ned. Og det kan jo så i teorien skubbe dig ned. Men lad være at få onde drømme over det. |
Hvad hvis jeg har en kollega med en hjemmeside som også handler om massage, men i en anden del af landet burde det i teorien have en positiv effekt på min placering, evt hvis jeg også linker til flere relevante sider? Og kan man sige noget om hvor meget det hjælper? Hvornår giver man for meget googlejuice væk, eller imødekommer man det ved at have udgående links på sine sider med lav pagerank? Hvad hvis jeg i min google toolbar kan se at den jeg gerne vil linke til hverken har pagerank eller alexarank, er det så bare med at holde sig væk? Eller hvordan ved man den er i bad standing? Hvis siden har rigtigt godt indhold, er det så alligevel bedre at lade være med at linke til den, men vælge en side med højere pr men måske mindre godt relevant indhold? Så blev der lige skudt spørgsmål ud med spredhagl igen igen, men tænker de er relevante ift tråden. Vh Rasmus |
Det er netop det evindelige spørgsmål i SEO - hvor meget betyder (vægter) de enkelte faktorer og hvordan kan de måles? Du får desværre intet klart svar, idet det er en af googles forretningshemmeligheder...i de fleste tilfælde bør man nok undlade at linke til sine direkte konkurrenter, idet man altså gør arbejdet noget mere hårdt for sig selv herved...når jeg siger direkte konkurrenter, så mener jeg dem der konkurrerer på de samme søgeord som dig selv. Glem alexarank. Du kan som udgangspunkt ikke med sikkerhed - og slet ikke ved første øjekast (eller ved at kigge på pagerank) - vide hvem der er i bad standing...men hvis du går en hjemmeside en smule i sømmene ved f.eks. at kigge på dens inlinks, får du som regel hurtigt et godt billede af om det er A eller B (hint: MANGE spammy links plejer at bringe dig i bad standing) Ikke nødvendigvis. |