Jeg har netop startet en virksomhed op, hvor jeg køber luksus beklædningsvarer i udlandet. Situationen er således at jeg gerne vil sælge mine varer til butikker i DK, som derefter videresælger til slutbrugeren. Problemet er at jeg ikke rigtigt har nogle kontakter i tøjbranchen, og faktisk er lidt på bar bund om hvordan jeg kommer i kontakt med mine kunder. Har skudt en del penge ind i projektet, men har ikke fået solgt noget endnu. Hvad gør jeg herfra? Tager jeg selv ud i butikkerne og snakker?, ringer jeg rundt til tilfældige interessante butikker eller hvad? vh. Kasper |
Det var da en stor ting at gabe over for at være ærlig. Du er i et område med MASSER af konkurrence fra ALLE mulige. Butikkerne har generelt ikke besvær med at få varer - snarere med at få dem solgt.
Du skal tænke på, at markedet har nogle MEGET store spillere - f.eks hele Bestseller gruppen, IC group for at tage et par af de helt store danske - og så H&M, Sara osv.
Det betyder, at mange butikker hører til disse kæder. Herudover er der jo tøjeksperten, din tøjmand og jeg skal gi dig. Endeligt er der en del special butikker type Gant, eller nogle som i hovedsagen handler med Sand.
Du skal givet ud i marken og tale med en masse butikker og få et overblik over, hvilke af dem har egen indkøbsfrihed til at vælge et nyt mærke ind. Så skal du ha en god kollektion og attraktive priser, og regn bare med at en del vil prøve om de kan få laaaaaaang kredit og måske også vil forvente ret til at returnere en vis den hvis det ikke slår an - men der kan du jo stå fast og nægte - men alt prøves
Du kunne jo alternativt prøve om du kunne slå dig sammen med andre textilagenter - google textilagent og tekstilagent og tekstilagentur - og der dukker nogle op. Måske ville de ha din kollektion med også
Ringe rundt giver nok ikke det store - de vil se og røre tingene, så det er bare derudaf
vh