Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til kontakt i tøjbranchen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop startet en virksomhed op, hvor jeg køber luksus beklædningsvarer i udlandet.

Situationen er således at jeg gerne vil sælge mine varer til butikker i DK, som derefter videresælger til slutbrugeren.

Problemet er at jeg ikke rigtigt har nogle kontakter i tøjbranchen, og faktisk er lidt på bar bund om hvordan jeg kommer i kontakt med mine kunder. Har skudt en del penge ind i projektet, men har ikke fået solgt noget endnu.

Hvad gør jeg herfra? Tager jeg selv ud i butikkerne og snakker?, ringer jeg rundt til tilfældige interessante butikker eller hvad?

vh. 

Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17

Det var da en stor ting at gabe over for at være ærlig. Du er i et område med MASSER af konkurrence fra ALLE mulige. Butikkerne har generelt ikke besvær med at få varer - snarere med at få dem solgt.

Du skal tænke på, at markedet har nogle MEGET store spillere - f.eks hele Bestseller gruppen, IC group for at tage et par af de helt store danske - og så H&M, Sara osv.

Det betyder, at mange butikker hører til disse kæder. Herudover er der jo tøjeksperten, din tøjmand og jeg skal gi dig. Endeligt er der en del special butikker type Gant, eller nogle som i hovedsagen handler med Sand.

Du skal givet ud i marken og tale med en masse butikker og få et overblik over, hvilke af dem har egen indkøbsfrihed til at vælge et nyt mærke ind. Så skal du ha en god kollektion og attraktive priser, og regn bare med at en del vil prøve om de kan få laaaaaaang kredit og måske også vil forvente ret til at returnere en vis den hvis det ikke slår an - men der kan du jo stå fast og nægte - men alt prøves Big Smile

Du kunne jo alternativt prøve om du kunne slå dig sammen med andre textilagenter - google textilagent og tekstilagent og tekstilagentur - og der dukker nogle op. Måske ville de ha din kollektion med også

Ringe rundt giver nok ikke det store - de vil se og røre tingene, så det er bare derudaf

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 22:20

prøv med en stand i modeugen i kbh. i februar.

Fra Østerbro
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 13
Fra  www.citygreen.dk Skrevet kl. 14:10

Hej Kasper,

Jeg stod for nogle år siden i din situation, og forhørte mig hos venner og bekendte der var i branchen. Alle fortalte mig at jeg ligesågodt kunne opgive, da der var så mange derude, og at der var mange virksomheder der gav deres t-shirts væk, for bare at komme ind i butikken med deres jeans. (jeg havde t-shirts, skjorter, kjoler og tasker)

Jeg syntes at mine ting var så fede at jeg ikke kunne lade være med at prøve alligevel. Jeg startede med Aarhus, hvor jeg havde et par butikker hvor jeg synes mine produkter ville passe godt ind. Det jeg hurtigt fandt ud af var, at min historie solgte produkterne. Jeg havde fundet nogle helt vildt fede tasker i et lille værksted der lå i Barcaloneta, Barcelone. Hver dag gik jeg forbi en lille rød dør, og blev til sidst så nysgerrig at jeg måtte banke på og kigge indenfor. Indenfor arbejdede 3 vildt motiverede og kreative piger, som lavede de fedeste ting. alt var håndlavet bla. bla. bla.... (sorry, historien bliver hurtigt lang!)

Jeg tror til den dag i dag at min historie gav pote. Mange af dem jeg mødte i butikkerne kunne lide historien, og havde en fed historie at fortælle deres kunder (slutbrugere). Ikke mindst var jeg vildt stolt over bare at se mine tasker og skjorter i de fedeste butikker i København og Aarhus.

Så jeg vil råde dig til de to ovennævnte ting: at møde op, og spørge om du ikke må vise nogle flotte/spændende/seje/fine, eller whatever, ting. Og så fortælle en god historie om hvordan du kom i kontakt med producenten... Hvis du ikke har en historie, så spind en... Ikke lyve, kun spinde ;)

Jeg håber det kan motivere lidt

/Kasper

Fra Valby
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:43

Tusind tak for indlæggene, der er hvertfald nogle gode råd og tips.. Jeg tror nu jeg ved hvad jeg må gøre!

Mht. historien omkring produkterne tror jeg sagtens kan sælge en hel del, den lyder således at:
 Da min ven var i Nepal for at starte to fodboldskoler, indså han hurtigt at den opsparring vi havde indskudt som skulle dække bolde, sko og diverse, slet ikke matchede det antal interessede lokale, som ville deltage. Vi havde regnet med omkring 500, men allerede første dag mødte der 2000 op. Så vi udtænkte planen at købe en ordentlig omgang cashmere tørklæder med hjem og sælge dem til hvem der end kunne være interesseret. Nu er det bare således at som flere også nævner, at det ikke ligefrem er nemt at komme ind på markedet. 
Meen, da jeg også mener vores produkter er unikke, vil jeg blive ved og presse på. Der skal nok komme noget godt ud af det, hvis vi bare er udholdende! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)