Det firma jeg er ansat i skal nu til julebazar i weekenden i Øksenhallen. Vi ved at det er for andet år i træk, men er ikke helt klar over hvor meget folk egentlig hiver pengene op af lommerne, eller om det mest er for at kigge.
Vi har tænt os at køre nogle konkurrencer, hvor folk skal like vores facebookside, og gemme vores telefonnummer, på den måde får vi skabt en hvis kontakt. Herudover har vi tænkt os at medbringe gavekort, men er folk overhovedet villige til at hive pengene op af lommerne til bazaren?
Hvordan får vi mest ud af julebazaren? Er det muligt for os at sælge vores ydelser på julebazaren? (privatrengøring, hovedrenøgring og vinduespudsning) og nogle der har nogle gode råd som sælger?
Nu ved jeg jo ikke hvilket firma eller firma-type det vi taler om her - men!
I kunne fx brande at man skal skanne en QR kode (med sin smartphone) for at deltage i konkurrencen - den kunne så sende dem indtil et lille mobil-site, hvor man kan taste sit mobil nr, og deltage i konkurrencen - mod at i må sende dem SMS-nyhedsbreve. I disse SMS-nyheder kan i sende en ny konkurrence, link til jeres facebook eller lign.
Men vigtigst af alt, folk tager tit en SMS mere seriøst end Facebook - så et forsigtigt gæt er at det er nemmere at få en højere konventering.
Jeg har faktisk lige udviklet lign. koncept til en kunde - du er velkommen til at maile hvis du vil vide mere jh@webname.dk
Har i forskellige referencer med, der gør at folk kan se nogle af jeres kunder, vil det være et godt udgangspunkt.
Har i en hjemmeside, vil det være godt at have en skærm, hvor folk kan tilmelde sig nyhedsbrevet. Lav evt en konkurrence, hvor der kan vindes et gavekort, en måneds rengøring eller noget helt tredje.
Det er vigtigt at i er opsøgende mod kunderne, med dette i tankerne, lav aftaler med kunder, hvor i uforpligtende kommer ud og gennemgår deres hus, lejlighed eller kontor, for at lave tilbuddet efterfølgende.
Hav 2-3 specielle messetilbud, hvor der er gode penge at spare på rengøringen.
Har i abonnementsløsninger på rengøring, kan i også lave tilbud på det.
Det var lige et par skud herfra
Mvh Carsten
Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her
Tilbyd folk noget særligt, enten for årstiden, for området eller som andre rengøringsfirmaer har svært ved. De store firmaer har fx. svært ved at tilbyde små opgaver som indkøb/handy-man opgaver til pensionister, tæpperens af små opgaver under 100 m2, bare sæt fantasien igang. Vigtigt er det dog først at definere sin målgruppe, så man ikke slår for meget ud i luften...
tak for jeres svar helt sikkert noget vi kan bruge til noget.
Vi har ivhertfald tænkt os at sætte fokus på hovedrengøringsopgaver, jeg ved dog ikke helt hvor meget folk er villige til at betale for dette. Vi er ofte ude at gøre rent, efter andre rengøringsfirmaer, der bare ikke har klaret hovedrengøringen godt nok!