Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideudvikling : freelancesælger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at udvikle på freelance-sælger ideen her. Jeg vil lave det som 100% provision til at starte med .

Men hvad er faldgruberne, og hvad skal jeg være opmærksom på for at få det til at lykkes.

-Fx telesalg tilbyder jeg at lave salget fra første kontakt til kunden til den endelige salgsaftale. Jeg vil tage 20% pr. faktureret salg.. Er der problemer ved 100 %provisions-telesalg?

-Hvis det første salg her fører flere salg med sig, vil jeg også gerne have del i det, da jeg jo skaffede kunden.Hvordan sikrer jeg mig det?

Måske er der nogle rutinerede sælgerhajer- eller andre- der kan hjælpe mig med at udvikle ideen?

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

Om der er problemer i din 100% provision hvor du tager en provision der hedder 20% ved jeg ikke, det kommer an påhvilke produkter du vil sælge. I nogle situationer vil 20% være meget. I andre vil det være alt for lidt.

Mht tilbagevendende salg, så er jeg ret sikkerpå at du kan komme om ved det i en kontrakt ( det vil dog være lidt svært at tjekke, hvis folk selv ringer ind for yderligere produkter) hvor der står at du skal have XX% af fremtidigt salg på denne kunde så længe samarbejdet kører.

Mvh Jannie

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:28

Hej Flemming

For 20% i provision må du gerne sælge mine 360grader panoramabilleder og interaktive rundture 

Jeg har nogle færdige pakkeløsninger hvor indholdet er fast defineret, men med mulighed for forbedringer / mersalg. Pakkeløsningerne er lavet til forskellige brancher.

Det er relativt nemt at sælge forstået på den måde at man hurtigt får indtryk af hvorvidt en kunde er interesseret eller ikke. Beslutningsprocessen kan dog godt tage lidt tid, og nogen gange skal der 3-4 opkald til før ordren er i hus.

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30

Har du erfaring med det Janni, at lave en kontrakt på salgsarbejde, så du sikres lad os sige 10% af de efterfølgende salg? Sidder du i en organisation-som ansat- og laver salgsarbejde, og har denne kontrakt er det jo nemmere at holde styr på at du får bonusløn, som skrevet i kontrakten 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42

hej morten

det er et ret lækkert produkt

jeg sender et udspil til dig i dag

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 10:43

jeg er ikke helt sikker, men jeg tror måske jeg har en liggende et eller andet sted. Jeg er dog lidt usikker om det var på min sammenbrændte pc den lå -men måske jeg er heldig at have gemt et print. Jeg skal nok lige prøve at se efter, når jeg er færdig med dagnes opkald.

Det er altid svært -om firmaerne selv overtager "dine kontakter" mere eller mindre bevidst! Jeg tror ikke du 100% kan sikre dig imod det, netop fordi det er SÅ svært at opdage, når man ikke sidder i deres firma. MEN hvis man selv følger op på de mennesker man har talt med, kan man jo alligevel afsløre det. Det ville være ret underligt om du så ikke rendte i at de har lige købt osv -hvis altså de har det.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:48

Hej Flemming

Det er vel svært at tjekke 100% så den bedste forsikring du har er vel at finde nogle arbejdspartnere som du stoler på.

En anden model er at du har en mere formel rolle, hvor du enten bruger dem du sælger for som underleverandør, eller hvor du er en slags projektleder, så det er dig der har den primære kontakt med kunden. På den måde vil det også være mest oplagt at kunden kontakter dig næste gang der skal bestilles noget.....

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55

en anden model? Er det en normalt lønnet ansat du tænker på her? Grundløn+provisionsløn?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)