Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed af ung iværksættere under 18 år. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
Jeg er en voksen mand med eget stiftet reklamebureau.

Jeg er i den situation at min 16 årige nevø går med små drømme om at blive iværksætter, han er startet på handelsskole og det er fuld gang i ham, og forleden dag trak han sin ambitiøse onkel til side og fortalte ham om hans ideer (har han gjort mange gange før). Her talte han for en webshop med salg af nogle importerede varer og han var vitterlig utrolig fornuftig og havde allerede lavet en masse opsøgende arbejde indenfor produkter før han kom til mig.

Han ville starte en webshop, og havde brug for en hjemmeside, logo og branding. Derudover skulle han også have hjælp til det praktiske i virksomheden. Han havde allieret sig med nogle kammerater som syntes om samme idé og virksomhed

Da tegningerne kom på bordet trak vennerne sig (havde jeg forudset :-)), men nevøen kæmpede videre. Nu har han så brug for en "kollega" og sitifter og jeg går lidt med planen om at stifte et SMBA så han kan komme igang med "sit" firma og snuse til det hele uden et kæmpe indskud og en masse forpligtelser.
Jeg har stillet nogle krav til idegrundlag, virksomhedspalner, udsnit af målgruppe samt SWOT analyse. Det er han i gang med.

Jeg havde tænkt mig at tage en seriøs samtale med ham om det at åbne virksomhed 8tiden og det man må sige nej til) men hvordan gør man det rent praktisk.
Er det muligt for mig at åbnne et SMBA og lade ham være halvdelen af virksmheden? Han har sparet nogle penge sammen han gerne vil bruge og indskyde i virksomheden, samt jeg har foræret ham hvad der skal til for at starte en webshop..

Men kan jeg lade ham være en del af virksoimheden?
Hvordan er reglerne for at have del i en virksomhed /drive virksomhed når man er under 18?

Håber i kan hjælpe - vil gerne sparke den ambitiøse og energirige knægt godt i gang.

Mvh
Andreas Jensen

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:02

Jeg er også en 16-årig knægt der går med en masse drømme om iværksætteri. Det kunne være interesseant at høre om din nevøs idéer! Jeg bor i københavnsområdet og kan kontaktes på:

bertioook@hotmail.com

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 23:14

Jeg er også 16 år, har mit eget firma / webshop min far dog ligger navn til. Jeg var 15 da jeg begyndte at starte så småt op, jeg styre nærmest alt selv, mig og min far fik oprettet en enkelmandvirksomhed. Vi fik hurtigt et CVR nummer og nu går det faktisk bare frem ad. Jeg siger at det bare er med at komme i gang! ;)

Held og lykke med det!

Mvh.

Andreas

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 23:22

Er nu 18 med 2 firmaer, men fik mit første cvr. da jeg var 16 år i eget navn!

Det du skal gøre er, at din nevø kontakter statsforvaltningen i den region han bor og spørg hvordan det skal gøres. Så sender de en mail retur, hvor der skal skrives en ansøgning, med forældre underskrift på, så de forpligter sig, hvis han går konkurs.

I kan bare kontakte mig, hvis der skule være noget i er i tvivl om :) 

Mvh Lasse

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 18:42

Hej Berti
Tak for Jeres kommetarer.

Det firma han vil lave er gadgets/specialcovers til mobiltelefoner. Jeg kender markedet og branchen ret godt.

Han bor i Vordingborg, så der er lidt langt fra hinanden. Jeg skal ikke sige han ikke kunne være interesseret i at snakke med dig, kan jeg da foreslå ham ved lejlighed.

Mvh

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 18:43

Hej Alle
Jeg kunne godt bruge lidt mere konkret ifo fx fra nogle som har erfaringer med SMBA selskaber og denne mulgihed for at lade en ung indgå i firmaet.

Jeg vil selvfølgelig underksrive for de forksellige ting, men regner med at vi til hans 18 års kan omdanne selskabet til fx et ApS så han kan overtage det 100%.

Nogle Jurister/kendere som ved hvordan dette bør gøres smartest?
Vi vil også have en del import af varer hvorfor jeg ikke vil have det som enkeltmandsvirksomhed, da jeg ikke vil hæfte personligt hvis vi brænder fingrerne på nogle varer.

Mvh

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 18:51

Hej Lasse,
Tak for din kommentar.

Forældre underskriften vil ikke blive aktuelt, da hans forældre er meget forsigtige og de ikke er interesseret i at hæfte som i et CVR. det er mange penge han så pludselig leger med. Jeg vil gerne "hæfte" for ham men selvfølgelig ikke personligt, hvorfor jeg foreslår et SMBA.

Skulle han være uheldig at gå konkurs med et SMBA så mister han højst hans indskud.

Mvh

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:56

Hej,

Jeg er 16 år og har selv fået stifte flere selsskaber, b.la. drift- og holding selsskaber. De er alle ApS.

Hvis du har kr. 80.000 i frie midler, så er det ganske let at starte op.

Hvis det bliver aktuelt, så kontakt gerne mig, så hjælper jeg jer. 

Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:58

Det er lidt for langt væk og jeg må ærligt indrømme at hans branche ikke interessere mig specielt meget.

Men held og lykke til ham med hans projekt!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)