Hej Aminoer Jeg er i den situation at min 16 årige nevø går med små drømme om at blive iværksætter, han er startet på handelsskole og det er fuld gang i ham, og forleden dag trak han sin ambitiøse onkel til side og fortalte ham om hans ideer (har han gjort mange gange før). Her talte han for en webshop med salg af nogle importerede varer og han var vitterlig utrolig fornuftig og havde allerede lavet en masse opsøgende arbejde indenfor produkter før han kom til mig. Han ville starte en webshop, og havde brug for en hjemmeside, logo og branding. Derudover skulle han også have hjælp til det praktiske i virksomheden. Han havde allieret sig med nogle kammerater som syntes om samme idé og virksomhed. Da tegningerne kom på bordet trak vennerne sig (havde jeg forudset :-)), men nevøen kæmpede videre. Nu har han så brug for en "kollega" og sitifter og jeg går lidt med planen om at stifte et SMBA så han kan komme igang med "sit" firma og snuse til det hele uden et kæmpe indskud og en masse forpligtelser. Jeg havde tænkt mig at tage en seriøs samtale med ham om det at åbne virksomhed 8tiden og det man må sige nej til) men hvordan gør man det rent praktisk. Håber i kan hjælpe - vil gerne sparke den ambitiøse og energirige knægt godt i gang. |
Jeg er også en 16-årig knægt der går med en masse drømme om iværksætteri. Det kunne være interesseant at høre om din nevøs idéer! Jeg bor i københavnsområdet og kan kontaktes på:
bertioook@hotmail.com