|
nej vil jeg ikke mene da du også får noget ud af det privat.
undskyld mangel af kommaere og eventuelle stave fejl gik lige lidt hurtigt.
nej vil jeg ikke mene da du også får noget ud af det privat. undskyld mangel af kommaere og eventuelle stave fejl gik lige lidt hurtigt. |
Hej Gummihest. Jeg har selv gået meget til accupunktur (4-5.000kr.) og min revisor sagde at det kunne jeg godt trække fra i malerfirmaet. Jeg har et I/S som vist tæller på samme måde, som et enkeltmandsfirma. Jeg er også ene mand i firmaet. Jeg vil klart anbefale dig accupunktur! Massage virker vist ikke helt så godt som det. Dbh Michael |
Nej..det kan du ikke. Og heller ikke i et I/S.
MvH Peter |
Hej Gummihest. På den sunde zones hjemmeside står flg.: "Ordningen er fradragsberettiget og skattefri. Hvis arbejdsgiveren afholder udgifter til forebyggelse eller behandling af arbejdsrelaterede skader, vil der være skattefrihed for den ansatte jf. Ligningsvejledningen, afsnit A.B.1.9.24 (www.skat.dk), som henviser til en række kendelser, hvor en arbejdsgiver har tilbudt medarbejderne forebyggende eller behandlende sundhedsydelser. " Jeg har også fra SKAT fået at vide, at beløbet kan fratrækkes, men det skal være noget alle medarbejdere tilbydes og ikke "kun" chefen/indehaveren. /Nina |
Den nye regering har fjernet eller fjerner denne mulighed desværre. |
Hej. Det kan ikke trækkes fra for indehaveren i en personlig virksomhed eller I/S når der ikke er ansat andet personale, medmindre det er lægefagligt begrundet, så NOPE ikke uden videre. Såfremt der er ansatte, skal tilbuddet gælde alle ansatte, dog måske nuanceret efter anciennitet eller arbejdstid. Såfremt trådstarter kun er sig selv, og massagen ikke er lægeordinæret, er der ingen fradrag.
MvH Peter |
Enig med Peter. 5 stjerner til dig. Der er ikke fradragsmuligheder, når der er tale om ejeren af en enkeltmandsvirksomhed uden ansatte. Hvis du ville tilbyde det til dine ansatte, så havde sagen været helt anderledes.
|
Ups ja. Så jeg ikke lige. |
Faldt lige over dette "gamle" indlæg. Svarene tyder i retningen af, at hvis man har medarbejdere kan massage godt være et arbejdsgiverbetalt gode uden skattepligt for medarbejderen. Jeg har et ApS hvori jeg selv og min kone er ansat som medarbejdere. Kan vi kører en "sundhedsordning" hvor vi, som medarbejdere, kan få massage via firmaet? På forhånd tak, Mikkel Smith |