Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ang. ny butik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle..

Er der nogen der ved hvilke regler der er, eller om der er noget man skal forholde sig til, i forhold til at åbne en butik derhjemme? Jeg er i gang med at opstarte en blomsterforretning, og regner med at det bliver på min egen adresse, da vi har en hel del plads som passer perfekt til en blomsterforretning. Men er der noget med at der f.eks. skal være toilet osv, eller andre regler?

Mvh. Christina

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:15

Jeg kender ikke reglerne ifbm indretning af butikker, men der er givetvis nogle krav, især hvis du skal have ansatte.

Men: Man må ikke bare åbne butikker, der hvor man har lyst. Så du skal kontakte kommunen for at høre nærmere om reglerne. Hvis du bor i et almindeligt villakvarter får du sandsynligvis ikke lov til at åbne forretning der, det afhænger af planlov, lokalplaner mv. Men som skrevet: Kontakt kommunen.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:01

Hej Kirsten..

Tak for svaret, jeg bor ude på landet på et nedlagt landbrug..

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:44

christinapou:
nedlagt landbrug

Hej Christina

Det gør dit liv meget lettere - reglerne er mere lemppelige i land- end i byzone (har selv butik på et nedlagt landbrug). Men kontakt din kommune alligevel for at undersøge reglerne.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 18:56

Hej Christina.

christinapou:
Men er der noget med at der f.eks. skal være toilet osv, eller andre regler?

Der er ikke noget kravl om, at kunderne skal kunne komme på toilettet i en blomsterbutik.

Mvh Nina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)