Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udleje af egen bil : Hvordan er reglerne og er det overhoved lovligt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 04:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom bare lige til at tænke på om hvordan reglerne for udlejning af sin egen bil, mens man er på ferie. Skal være væk i 2 mdr. og har en kollega der kender en som står og mangler en bil og har tilbudt at han kan leje den for et beløb om dagen. Synes jeg jo var en fin løsning, da bilen bare står stille.

Men hvordan er reglerne for udlejning af egen bil, tænker hvis han kører galt osv.
Og først og fremmest om det er overhoved er lovligt.

Håber lige der er nogen kloge amino'er derude, som kan komme med et godt svar.

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:43

Hej

Jeg ville tage en samtale med dit forsikrings selskab. Da det er lidt forskelligt fra selskab til selskab.

Fx er der i min forsikring en højrer selvrisiko, når det er en anden end ejeren(forsikringstageren) der føre bilen.

Men ellers så kan der være forskellige klausuler, i en forsikring, så derfor er der ikke andet at gøre end at læse den igennem, og tage en snak med selskabet. Da det er her, at begrænsningerne vil være.

Og så vil jeg skrive en kontrakt, der gør at ved forskellige skader, så dækker enten lejer eller ejer, sådan at der ikke er noget at komme efter. For man ved jo med biler, at der er en masse teknik i dem, og meget af det, er desværre lidt skrøbeligt alt efter mærke og model. Og tit straffes det ved fejlbrug.

Og så husk at opgive det til skat.

/Kenneth

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:09

Kenneth:

Jeg ved ikke om du tænker indtægtsmæssigt her, men jeg er rimeligt overbevist om, at der skal foregå et eller andet med registreringsattesten, så motorkontoret kommer man nok ikke udenom.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36

Entrepreneur - Jan:

Kenneth:

Jeg ved ikke om du tænker indtægtsmæssigt her, men jeg er rimeligt overbevist om, at der skal foregå et eller andet med registreringsattesten, så motorkontoret kommer man nok ikke udenom.

Hej Jan

Det var mere en spøg omkring indtægten, for Skat, CRM, skal ikke indover så længe at der ikke er tale om ejerskifte.

/Kenneth

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 15:52

Kenneth:
Det var mere en spøg omkring indtægten, for Skat, CRM, skal ikke indover så længe at der ikke er tale om ejerskifte.

Ok, troede bare der kunne være nogle forhold, så som at lejer bliver registreret bruger.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:02

Hej Jan

Som udgangspunkt, skal du gå ind på dit forsikringsselskabs hjemmeside og slå op i betingelserne. udlejning uden fører er typisk noget forsikringselskaber ikke er interesseret i. Da der er faktorer på lejer af bilen som ancenitet, brug osv som typisk ikke er medregnet i din præmie.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:15

Elisius:

Hej Jan

Som udgangspunkt, skal du gå ind på dit forsikringsselskabs hjemmeside og slå op i betingelserne. udlejning uden fører er typisk noget forsikringselskaber ikke er interesseret i. Da der er faktorer på lejer af bilen som ancenitet, brug osv som typisk ikke er medregnet i din præmie.

Jamen jeg tror skam også der kan være nogle udfordringer, når et køretøj udlejes-og tror at man eventuelt skal skifte bruger i perioden, men jeg ved det ikke.

Og som du antyder, kan der helt sikkert være noget forsikringsmæssigt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 23. Nov 11
Skrevet kl. 23:01

hvilket selskab er du forsikret i, så kan jeg hurtigt give dig et svar på hvad deres betingelser siger.

Du kan uden tvivl blive sat i en dum situation i tilfælde af udlejning. Hvis der skal være den korrekte dækning, så skal bilen omregistreres om sættes til udlejning uden fører, hvilket også hurtigt kommer til at afspejle sig i din forsikringspræmie.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:14

Elisius:
så skal bilen omregistreres om sættes til udlejning uden fører

Og det var derfor jeg mente man skulle kontakte CRM og forespørge. Det er ikke mig der har udfordringen, du finder spørgeren øverst i tråden.

Men super god stil du er så hjælpsom og velkommen på Amino Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 23. Nov 11
Skrevet kl. 23:30

der tabte jeg lige tråden, vi må se om han kommer på banen :)

takker, det ser spændende ud herinde

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)