Jeg er ellevild med initiativer som dette. |
Kickstart din idé eller projekt via Crowdfunded.dk - Find finansiering til dit projekt eller idé her !
De bedste tanker Mai Smidt.
Mulius.com - Legetøj for børn og barnlige sjæle.
Budskabet er at vi er nogle ildsjæle som non-profit gerne vil hjælpe andre i gang med at få deres projektet realiseret via crowdfunded konceptet og bygge bro mellem fundraising, fællesskab og iværksættere og andre med kreative skæve innovative projekter og ideer. I uge 46 var jeg rundt med STARTUP BUZZ støttet af Erhvervs og Vækstministeriet og private organisationer for netop at udbrede crowdfunded konceptet til skabsiværksætterere og andre som kunne bruge denne form for fundraising. Ideen udsprang fra et P1 program i Januar om netop Kickstarter i US og den nye teknologiske måde at lave fundraising på. Den teknologiske platform fandtes ikke på dette tidspunkt i Denmark. FundedByMe og stifteren Daniel i Sverige talte jeg efterfølgende meget sammen med og udvekslede ideer men vi endte med at lave hver vores platform. Vi er pt. 6 frivillige ulønnede ildsjæle med vidt forskellig baggrund som brænder for at udbrede dette koncept via platformen crowdfunded.dk Men vi kan sagtens bruge flere så du skal være velkommen til at skrive til os hvis du har overskud og nogle ressourcer du mener kan bruges i crowdfunded regi. Hej fra Søren Andersen (Stifter af Crowdfunded.dk) |
Hejsa Jeg mangler ud for hver projekt hvor mange penge de egentlig søger totalt, man kan kun se minimum sponsor beløbet, jeg mener det er forkert at man ikke kan se hvor meget projekt lederen egentlig er ude på at opnå totalt set. Det kan man iøvrigt også på kickstarter :) Best regards |
Tak for dit feedback. På oversigts sitet er det korrekt at man ikke kan det totale beløb projektejer søger. Men går du ind på hver enkelt projekt f.eks projektet Julemærkefonden kan du nemt se at minimumsbeløbet er 24.000 ! Din bemærkning er noteret og hvis der plads på oversigts sitet under hvert projekt vil det måske være en opgave at lave. Men vil du ikke per automatik være nysgerrig for at se mere om projektet og gå ind på main sitet for projektet med beskrivelse, video, beløb, deadline mv ? |
Så vidt vides kan Pay Pal ikke bruges som konto på Kickstarter.com |
Hvis man virkelig er interesseret er det jo ikke middelbart hvad man minimum skal investere der er inteessant, men det er bare min holdning. Best regards |
Tak for din kommentar den tager vi med i vores løbende udvikling af sitet sammen med andre gode ideer. Du og andre skal være velkommen til at følge os på Facebook og på sitet. |
Kiggede lige på nogle af de ting der skal til for at komme igang med Kickstarter.com To be eligible to start a Kickstarter project, you need to satisfy the requirements of Amazon Payments:
Best regards |
Udfra det du skriver kan det vist meget nemt fortolkes som at man skal være Amerikaner og bosat i landet for at man lovligt kan benytte sig af Kickstarter.com i USA. Så er det jo fint at vi til alle Danske skabsiværksættere, kreative, innovative personer har lavet Crowdfunded.dk i Danmark. |