Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Let betalingssystem

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg pønser på at sælge mine evner indenfor kodning til folk online.

Det skal fungere ved, at folk forudbetaler et par hundrede via Dankort, og stiller et spørgsmål om f.eks. html, mysql, perl eller andet. Hvis jeg kan svare på spørgsmålet beholder jeg pengene.

Ofte vil det dog ske, at spørgsmålet er for kompliceret til, at jeg kan svare på det for et par hundrede, og jeg må derfor ofte skulle sende penge retur til folk.

Nogen der har en ide til hvordan jeg kan gøre dette, uden at det koster en bondegård og er et administrativt helvede?

Den korte version: Hvordan modtager jeg let og billigt simple og helt ens dankortbetalinger, med ligeså let mulighed for at returnere betalinger?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:04

Webkoder:
Hvordan modtager jeg let og billigt simple og helt ens dankortbetalinger, med ligeså let mulighed for at returnere betalinger?

Du må ikke trække pengene før varen er leveret. Så hvis du ikke kan besvare spørgsmålet så logger du ind i betalingsgatewayen og sender pengene retur.

Svarer du på spørgsmålet så logger du ind og trækker pengen..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 22. Nov 11
Skrevet kl. 09:18

Hej Niels, mange tak for dit svar!

Det var jeg ikke klar over, troede godt jeg måtte tage imod dem som en slags depositum, og så returnere dem ifald jeg ikke kunne svare.

Hvilken betalingsgateway vil du anbefale til det meget ukomplicerede formål?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:27

Webkoder:

De vil alle kunne gøre dette, men jeg har med success brugt epay i nogle år.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 22. Nov 11
Skrevet kl. 10:20

Niels Henriksen:

De vil alle kunne gøre dette, men jeg har med success brugt epay i nogle år.

Okay, jeg tænker blot på, om der er nogen der ved hvilken løsning der vil være at foretrække, når man kun sælger 1 eller 2 helt simple produkter, og ofte skal sende pengene retur? Betalingsløsningen behøver kun kunne modtage dankort.

Både mht. let at administere, sikkerhed og pris.

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 10:53

Du kan bruge en almindelig dankort løsning (Epay, Quickpay...).

Når der er foretaget en betaling, venter du med at godkende transaktionen til pengene skal udbetales.
Kan du ikke udføre opgaven, annulere du transaktionen, og pengene bliver ikke hævet på kundens kort.

Jeg ved dog ikke om der er frist på, hvornår du skal hæve pengene eller om købet bliver annuleret efter xxx tid.

VH

Finn

Tilmeldt 22. Nov 11
Skrevet kl. 11:24

Hej Finn, tak for dit svar.

Jeg prøver at se på Epay og Quickpay.

Det sidste ville dog være nødvendigt at finde ud af, inden jeg kan give mig kast med projektet. Jeg kan jo ikke altid være sikker på, at jeg samme dag kan nå at vurdere om jeg kan svare eller ej.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 14:58

Du kan også overveje at starte med PayPal. Der er ingen faste omkostninger, men gebyret pr. handel er en del højere end for Dankort. Hvis du refunderer betalingen med PayPal, får du også refunderet gebyret. Der kan dog ikke benyttes Dankort til PayPal.

/Kjeld

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:25

Webkoder:

Ewire er enkelt og giver muligheden for at reservere et beløb i flere uger. Her skal du heller ikke have en indløsningsaftale med Nets for at komme i gang.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)