Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Ltd. ?.. Er det smart?..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm..

Da jeg sidder med en masse forskellige små forretnings ideer jeg gerne til brande under forskellige navne, men stadig med en forbindelse til et overordnet firma.. Vil jeg meget gerne have lavet mig et Holdingselskab.

Fx: Brian Frænde Holdings ApS eller Ltd... Faktisk har jeg lidt overvejet Ltd., da det virker til at være meget smart, og ikke koster helt så meget som ApS..

Er der nogen herinde med forstand på dette, der kan forklare mig, om det er smart eller ej ?.
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:17
Den største fordel er, som du selv nævner, at der ikke er et krav til indskudskapitalen, og derudover er det ikke er krav at man har en revisor. Derudover har du også mulighed for anonymitet og kan få nogle skattefordele. Jeg har dog ikke selv prøvet formen, men ved ikke om det bliver noget rod.

Men vil du fx starte et holdingselskab, skulle de 125.000 vel ikke være et problem at skaffe. Har du dem ikke selv på kontoen, kan du vel evt. låne (bank eller familie).

// Jesper Skov

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:37
Det har været diskuteret flere gange hvad der er af fordele og ulemper ved at oprette et ltd fremfor aps.

Hvis jeg ikke husker helt galt så var der vist generel konsensus om at ltd kun var at foretrække frem for aps såfremt man hovedsageligt engelsk talende markeder som fokusområde. Men det kan ske at jeg husker forkert.

Men om ikke andet så er der en "temmeligt" lang række ulemper ved ltd formen. F.eks. får du regnskabspligt i england og ydermere ligner det i mange danskeres øjne en undelødig metode til at fraskrive sig al økonomisk ansvar for sin forretning.

Peder

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:49
Hej,

Du kan faktisk for 125.000 kr få lavet både et holdingselskab og et driftsselskab.

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:52
Hej

Der er i og for sig ingen problemer med at have et LTD, da det ligger indenfor rammerne af dansk lovgivning, men mín erfaring er at bankerne er meget tilbageholdne mht. kredit til offshoreselskaber.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)