Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet hastigheds test, ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at faa fnider af mit internet(wifi) Jeg har en MBP 2008 og den hopper af wifi heletiden og lav signal.

Bruger min mac ca 6 meter fra min internet box.

Nu har jeg testet med div speedtest og for vildt forskellige reslutater:

download: 675 kbps, 2,68 Mbps, 0,19 Mbps, 1488 kbps, 728 kbps, .

Jeg proevede min kærstes windows 7 pc og her var den oppe paa omkring 3-4 Mbps.

Jeg har saa ogsaa proevet at sidde vedsiden af internet boxen med min mac og saa er jeg oppe omkring 5 til 7 mbpsNaar jeg prover med kablet i er der en test der siger 12 mbps og en anden 5 mbps??

Jeg er snot forviret man kan aabenbart ikke regne med disse test eller hvad?

Men er det internet udbyderens fejl at der ikke kommer mere hastighed igennem eller kan fejlen ligge paa min mac?

Har i nogen vise ord om det?

Takker

anders

ps: bor i frankrig derfor er det fransk selskab ( free.fr ) bare saa ikke spoerger efter hvem udbyderen er ;-)

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 19:44

Det kan være mange forskellige ting. Hastighedstesten bør udføres via kabel og der burde den i snit ligge nogenlunde stabilt. Kender stort set ikke noget til Mac - men mon ikke man kan forsøge at opdatere driveren som til PC. Alternativt kan du måske købe en antenneforstærker til din router.

Fra Kokkedal
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Fra  Sibl Solutions ApS Skrevet kl. 20:02

Bonjour ;-)

Der kan være et hav af fejlmuligheder...bland andet kan dit hoppen på og af routeren skyldes at routeren er sat op til de samme kanaler som alle dine naboer bruger.. prøv at se hvilken kanal router er sat på.. og vælg en anden.....vælg gerne evt kanal 1, 6 eller 11 som er de "overlappende" kanaler.

Jeg ville nok måle hastighed mellem din router og din ISP med en trådforbindelse og finde ud af om den giver nogenlunde samme resultat ved at teste et par gange da det er den forbindelse der skal måles hvis du mener du bliver snydt af din ISP.

Jeg tror mere du skal se på din ruter opsætning om den er sat på en fornuftig kanal samt om settings er sat til WiFi "N" hvis den kan og ja det burde din Mac vel egentlig også kunne.

dertil kan du måske opdatere dine drivere på dine mac og måske undersøge om der er en ny firmware opdatering til routeren hvis du mener du får for lidt for dine penge.

God Jagt :-)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 22:08

Bonsoir :-)

Tak skal i ha. Der er noget at se paa. Jeg kender ikke noget til de kanaler men skal da proeve at undersoege det.

Hvor er de lige at man skifter kanal? Er de paa selve boksen eller er de via min admin panel paa internet udbyderen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16

Anders S:
Hvor er de lige at man skifter kanal? Er de paa selve boksen eller er de via min admin panel paa internet udbyderen?

Nu kender jeg ikke lige din router.. Men de ligner jo ret meget hinanden.. Lige her i privaten har jeg en 100 mbit - netgear, router/modem via antenne-kabel.. Men se hvordan man ændre det her

Jeg har sat flere hundrede routere op igennem tiden, og det er næææsten ens.. Find dine "Wireless settings", og kig efter channel. 

Du skal naturligvis logge ind i routeren! Find manualen fra udbyderen.. :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)