Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af udstyr til kommende firma kan jeg det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil den 1-1-2012 starte mit eget firma som fotograf og til det skal jeg bruge to computere som kun skal bruges i firmaet. Samlet værdi ca. 35.000,- plus moms.

Dem vil jeg meget geren have klar til opstart i januar og der er noget leveringstid så der kan godt gå noget tid før jeg modtager dem.

De skal ind i firmaets regnskab efter 1-1-2012 og afskrives over nogle gange som sådan noget foreskrives.

Men kan nogen sige mig om jeg kan købe dem nu og her og dermed være sikker på at have dem klar til brug 1-1-2012 hvor jeg har en juleferie til at installere programmer osv.

Vil jeg så kunne indføre det i regnskabet til januar selv om fakturaen er dateret i november eller december før firmaets start?

Jeg gider ikke at oprette firmaet i år og skal til at lave regnskab osv. for 1 måned kun med de to poster på de to computere i regnskabet.

Håber nogen kan hjælpe mig?

/Magnus

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 18:52
Hvorfor ikke etablre firmaet i desember?

Du kan så købe de 2 computere, og bogføre dem som aktiver og momsen som tilgodehavende. Det får du så refunderet i februar 2012.

Mere behøves der ikke at blive gjort ud af det.
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:52

Hej Magnus
Synes du skal tage fat i skat og få svar.
Grunden til dette er at skat har ændret lidt på reglerne på det område de sidste par år.
Småændringer men de kan helt sikkert give dig det rigtige svar.

Umiddelbart mener jeg godt det kan lade sig gøre Smile

Hilsen
Ronni

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:06

Ronni Larsen:
Grunden til dette er at skat har ændret lidt på reglerne på det område de sidste par år.

Hvad er det der er ændret i de sidste par år?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:47

Hej Magnus,

Indy:

Vil jeg så kunne indføre det i regnskabet til januar selv om fakturaen er dateret i november eller december før firmaets start?

Det umiddelbare problem er jo, at det går henover skæringsdatoen for et skatteår.

Jeg vil ligesom E. Mortensen anbefale dig at starte firmaet op pr. 1. december. På den måde kan du også afskrive på dit udstyr allerede for 2011, og du får momsen udbetalt 3 måneder tidligere, end du ellers vil få den udbetalt.

Jeg ser kun fordele ved at registrere firmaet i 2011, og kun ulemper ved at vente til 2012.

Indy:

Jeg gider ikke at oprette firmaet i år og skal til at lave regnskab osv. for 1 måned kun med de to poster på de to computere i regnskabet.

Jeg laver gerne regnskabet for 2011 gratis for dig. Så skal du ikke tænke på det "besværlige" i at lave regnskabet for 2011.

Hvis du ønsker at fortsætte med et samarbejde i 2012, så kan jeg oplyse, at jeg har 3 andre fotografer, som jeg laver regnskab for.

Du er dog ikke bundet af min hjælp i 2012, og kan derfor frit vælge en anden revisor, såfremt du ønsker andre til at håndtere dit regnskab.

Hvis du evt. selv ønsker at bogføre, så har jeg et system, som du kan anvende gratis, hvis du anvender mig i forbindelse med dit årsregnskab for 2012.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)