Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IMPORT - FRAGTPRIS + TILLID?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har to forskellige leveranører i Asien.

Den ene fra Taiwan taipei (Tillid til dem, har handlet masser af gange - direkte bankoverførsel)

Den anden er en fabrik fra Shenzhen i Khina (kender dem ikke, har ikke hanlet før, det er ikke glad for at bruge fx papal hvor de først modtager penge når jeg har modtaget varene)

Det drejer sig om forsendelse af mindre pakker, flere stks ad gangen.

Leverandøren i Taiwan sender pakker til os via DHL og TNT, det går ret hurtigt, 2-3dage med fly. Koster mig omkring 1400kr for fx 3 pakker af 10-50kg af max 1 CBM for hver pakke.

Jeg skal til at bestille lidt større mængder fremover, omkring 10-15 pakker ad gangen

Hvad angår den nye leverandør i  Shenzhen i Khina, så kender jeg somsagt ikke leverandøren, og det er lidt svært med tilliden, jeg skal til at bestille varer med 170kg i vægt, og max 2 pakker 1cbm. Værdien for varene er ikke mere end 10.000, men alligevel er det mange penge at miste hvis firmaet ikke eksistere.

Nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre med leverandøren i kina? noget som efterkrav eller andet jeg kunne gøre for at være på den sikre side, det skal slet ikke koste mange penge, jeg ved at man kan hyre en agent til det, men det koster en del, vil helst have andre metoder til billige penge.

Samtidig vil jeg også høre om der er billigere forsendelsesmetoder, ikke via skibsfragt for det tager evighed, helst via fly, max 5 dages levering. 

Glæder mig til at høre nogen idder :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:17

Hej Eksperten,

Taiwan vil jeg ikke sige så meget til, ud over at du kan bruge samme model jeg vil foreslå til Kina om lidt.

Mht. leverandørcheck, ville jeg personligt tage fat i Wenyan herinde på Amino.... hun er kineser uddannet Ingeniør og har selv arbejdet i Shenzen området inden hun kom til Danmark.

Hun kan ikke give dig en 100% garanti, men hun kan give dig sin bedste vurdering om det er en seriøs virksomhed du har fat i, det gør hun bl.a. ved at ringe dem op og "fritte dem" lidt  noget vi andre jo unægteligt har svært ved...

Et af mine tricks er, at bede som om en Trade Reference på en kunde de har solgt til i Europa, som du så kan ringe og checke op på påstanden... bed om firma og et navn...

Mht. fragt, så er TNT nok generelt i den dyre ende ved mindre og sjældne forsendelser... Jeg ville i begge tilfælde tage en "shoppe tur" hos nogle luftfragt speditører, hver gang jeg har luftfragt, markedet hopper op og ned og forskellige speditører har forskellige styrker og svagheder...

Prøv klassisk luftfragt DHL, Geodis Wilson, Kuehne+Nagel, BWS, DSV, Schenker bed om en god all in pris(economy) fra dine leverandører (Lufthavn) til dør DK, Fortoldet...

Skulle du få problemer, så send en PM, så får vi dig hjulpet videre....   men så huske lige nøjagtige mål/vægt og toldpos. (HS CODE)

/Enjoy

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:26

hej,

mht fragt er også Uno Transport attraktive på pris.

enig i noten omkring supplier screening, alternativt ville jeg finde en samarbejdspartner der har lokal tilstedeværelse - som du kan sende ud også når der ikke er planlagt besøg.

hvis du skulle have flere spørgsmål er du velkommen, info@plus7.dk

De bedste hilsner

Heidi

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)