Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe domæne af anden person

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nørager
Tilmeldt 2. Nov 11
Indlæg ialt: 244
Fra  Tinglyseren.dk Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte forhandling af et produkt fra udlandet.

Jeg har dog fundet ud af at der er en der har registreret .dk domænet med produktnavn.dk.

Domænet er ikke i brug, og har aldrig været det.

Er der ikke noget med at i Danmark, kan man ikke bare "stjæle" domæner for at tjene penge på dem?

Er der noget jeg kan gøre ved det, eller er jeg nød til at købe mig et tilnærmet domænenavn?

Tinglysning af dokumenter tilbydes - f.eks. skøder, skifteretsattester, bodelinger osv.

Se mere på www.tinglyseren.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:58

Ja man må ikke tjene penge på domæner men hvis man sælger det med hjemmeside må du gerne tjene penge på hjemmesiden.

Hvis du skal klage så læs her. Prøv og læs nogle af de afsluttet sager. Du skal have noget dokumentation fra din leverandør at du må bruge deres firmanavn.

Hvis du vil have hjælp må du gerne sende en PM.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:00

Hvad får dig til at tro, at vedkommende har købet domænet med henblik på videresalg?

Mener du, at vedkommende viste, at du på et tidspunkt ville få brug for det domænenavn og derfor købte det?

Hver gang jeg får en idé, så tjekker jeg først om domænet er ledig, og er det tilfældet, så køber jeg det. Det kan så godt ske, at projektet bliver lagt i skuffen, og domænet bare ligger tomt.

Det kunne jo også godt ske, at domænet blot bliver benyttet til mail, eller man kun bruger sub-domæner på domænenavnet.

Du kan jo altid kontakte ejeren og høre om han/hun vil sælge til dig, og hvis ikke, ja så må du jo finde på et andet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04

Tinglyseren.dk:

Jeg er ved at starte forhandling af et produkt fra udlandet.

Jeg har dog fundet ud af at der er en der har registreret .dk domænet med produktnavn.dk.

Domænet er ikke i brug, og har aldrig været det.

Er der ikke noget med at i Danmark, kan man ikke bare "stjæle" domæner for at tjene penge på dem?

Er der noget jeg kan gøre ved det, eller er jeg nød til at købe mig et tilnærmet domænenavn?

Du kan med fordel prøve at kontakte personen der har købt domænet og forhandle dig til en overdragelse? Personen der ejer hjemmesiden har ret til domænet, hvis domænet er indkøbt før dit produkt er udviklet. Snak med ejeren af domænet. 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:04

Lykkebjerg:
man må ikke tjene penge på domæner

Selvfølgelig må man det, man må bare ikke opkøbe domænenavne med henblik på videresalg.

Jeg har haft domænenavne som nogle mente de godt ville give 10 kilo for, og så skulle de da have lov til det.

Fra Nørager
Tilmeldt 2. Nov 11
Indlæg ialt: 244
Fra  Tinglyseren.dk Skrevet kl. 11:11

Jeg må have fat i indehaveren af domænet, og se hvad han siger til det.

Dog tror jeg at jeg vil vente til jeg har en endelig aftale med producenten af produktet.

Tinglysning af dokumenter tilbydes - f.eks. skøder, skifteretsattester, bodelinger osv.

Se mere på www.tinglyseren.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 14:52

Oxkjær:

Selvfølgelig må man det, man må bare ikke opkøbe domænenavne med henblik på videresalg.

Jeg har haft domænenavne som nogle mente de godt ville give 10 kilo for, og så skulle de da have lov til det.

Hvis du læser nogle af de klager sager så har de talt med ejer om at købe det  og så har ejeren af domænet måtte afleverer det til klager.

§ 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Der er flere som har mistet domæner pga. god domænenavnsskik. Så det er jo altid hvad man svarer når nogle spørger efter et domæne. Så hvis man skriver at kunden køber webside på domæne x.dk og domæne x.dk følger med at er domænet bare et bi produkt så bliver det svært at påberåbe sig at man har købt det med vidresalg for øje.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:36

Lykkebjerg:
Hvis du læser nogle af de klager sager så har de talt med ejer om at købe det  og så har ejeren af domænet måtte afleverer det til klager

Det står da enhver frit for, at køre en klagesag, men en klagesag er ikke ensbetydende med, at man skal afgive domænet. Hvis et firma vælger at køre en klagesag, så er det jo ofte fordi der ligger nogle ting til grund for en sådan klagesag og ikke bare fordi man bare godt kunne tænke sig et givent domænenavn.

Jeg kan da godt købe et domæne hvis jeg lige får en god idé, men hvis idéen bliver skrinlagt igen, er der da ikke en eneste der kan forhindre mig i at sælge domænet igen, forudsat det ikke krænker 3. mands rettigheder.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 22:47

Jeg tror at bare vi skal lukke den med at vi har hver sin holdning.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)