Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importere cykler fra Kina - Antidumpingtold

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 03:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Som bekendt er der en kæmpe antidumpingtold på cykler fra Kina, 48% mener jeg.

Men sådan som jeg har forstået det er det kun på hele samlede cykler, ikke cykeldele.

Er det rigtig forstået at hvis man køber cyklerne i dele, og selv samler dem herhjemme i danmark, så slipper man for at betale den høje antidumpingtold ?

- Broch

Tilmeldt 25. Jan 08
Skrevet kl. 03:41

Jeg har læst mig frem til, via SKAT's hjemmeside, at cykler der købes sådan at kun hjul og kæde skal monteres, bliver anset som hele cykler.

Men hvad jeg mener er hvis man køber dem hel usamlet, altså bremser, pedaler, forgaffel, tandhjul osv.

Kan man så slippe for antidumpingtold ?

- Broch

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 04:23
Spændende...følger lige med her.
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 08:22
Få det sendt over UK og undgå told. Spørg din Kinamand, han ved hvordan det skal gøres.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 09:37

R U N E:
Få det sendt over UK og undgå told. Spørg din Kinamand, han ved hvordan det skal gøres.

Sikke da en gang sluder og vrøvl du skriver. Toldsatserne er de samme i hele EU.

Tilmeldt 25. Jan 08
Skrevet kl. 09:50

Jeg har hørt om muligheden for at få dem sendt gennem et andet land, hvilket land er i grunden ligemeget da det kun er Kina der er antidumpingtold på, men sådan som jeg har forstået det er det varens oprindelsesland der er afgørende, så hvis skat vælger at kigge nærmere på det vil jeg have et problem.

Derudover er det meget dyrere end at bare få det tilsendt i dele.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:07
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg undersøgte også mulighederne for import at cykler fra kina, især nogle lidt specielle cykler.

Du betaler antidumpingtold, men også almindelig told

Jeg mener at antidumpingtold er på 47,5% og herudover kommer så alm. told på 12% (er ikke helt sikker på at det er 12%, men det er deromkring)

Så det bliver hurtigt rigtig dyrt...... En anden mulighed er at kigge på lande som Fx indien, der også producerer mange cykler.

Men du bør have et indgående kendskab til cykler, så du er sikker på at du får en ordetlig kvalitet.

Hilsen Morten

Tilmeldt 25. Jan 08
Skrevet kl. 10:18

Tak for svarene.

Jeg har ladet mig høre at Taiwan er ret hårde til det med cykler, så det er da en mulighed.

Men jeg har allerede fundet flere lovende fabrikker i Kina, som jeg gerne vil handle med.

Dog ikke hvis jeg skal betale anitdumpingtold, derfar mangler jeg stadig at finde ud af om den forsvinder, hvis man køber alle dele seperat, altså alle dele ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:27

Hej igen

Ja Taiwan er gode, men også en del dyrere. Rigtig mange af de mærker der sælges i DK er lavet i Taiwan...

Nej du slipper ikke for antidumpingtold ved at købe cyklen som samlesæt....

Læs evt. en afgørelse fra SKAT her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=220838

Hilsen Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 10:32

Broch:

Kan man så slippe for antidumpingtold ?

Om der er antidumpningstiold på de varer du ønsker at importere, kan afhænge af flerer ting. men for at finde ud af dette skal du i første omgang kende den helt eksakte varekode for dit produkt (er).

Jeg vil anbefale at du får SKAT til at lave en BTO (bindende tarifferingsoplysning) til dig på de produkter du ønsker at importere.  En BTO er et juridisk dokument der oplyser om den rigtige varekode for det ansøgte produkt.

Når du har den eksakte varekode vil du kunne se alt om Toldsatser / antidumpningstold på Toldtariffen.

http://tarif.skat.dk/tariff/index.jsf 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)