Hej. Vi har hos OnlineOutwear fået en ny webshop, som vi efterhånden er rigtig godt tilfreds med (der er selvfølge stadigvæk nogle ting som kan rettes, men det kommer stille og roligt.) Mit spørgsmål i den forbindelse går på noget sporing vha. Google Analytics. Vi har tidligere kunne se hvilke produkter der bliver lagt i kurven af de besøgende, men det er af en eller anden grund forsvundet i forbindelse med at vi har fået den nye shop. Mit spørgsmål er således: Hvordan får jeg opsat sporingen i Google analytics således at vi kan se hvilke produkter der bliver lagt i kurven? og derudover: Hvordan får vi sat nogle kanaler op således vi kan se hvor de potentielle kunder falder fra? Håber på lidt hjælp herinde fra :) på forhånd tak. / Emil Lykkeskov OnlineOutwear.dk forhandler af skijakker, skibukser, fleece. softshell, golftøj og løbetøj. |
Du skal have implementeret Google Analytics e-commerce på shoppen. Det skal sådan set kun på kvitteringssiden, når kunden har gennemført et køb. Du kan se dokumentationen for det her. Det er ofte noget du skal have din programmør til at implementere, men det tager ikke mere end en times tid.
Dit andet spørgsmål går på kanaler. For at sætte en kanal op kræves det, at du sætter et mål op. Hvis du opsætter din kvitteringsside som mål, kan du lave en kanal med de trin, der "leder op til målet" (dit check ud-flow) samme sted som du opsætter målet i Google Analytics.
Håber det hjælper dig lidt på vej.
Bedste hilsner
Morten Vadskær