Hej. Jeg er helt ny indenfor SEO "verdenen". Jeg syntes det lyder spændende og har lyst til at prøve kræfter med det. Mit spørgsmål lyder, har selvfølgelig surfet lidt på google efter guides, artikler mm. omkring emnet, men syntes ikke rigtig jeg finder det jeg søger. Hvordan laver man SEO rent praktisk? altså hvordan griber man det an, er det primært ord og sætninger på ens hjemmeside der skal rettes i, eller foregår det meste i googles system? Jeg søger egentlig en guide til hvordan man helt praktisk starter med SEO. Håber nogen kan hjælpe, eller kender en god hjemmeside med en fornuftig guide. Simon. |
Det hele går ud på at gøre siden lækker og relevant for brugerne af internettet.
Så sidder der en robot ovre i usa som forsøger at bruge internettet som en rigtig person, efter bedste evne.
Kunstig intelligens er stadig ikke særlig veludviklet, - så der er måder man kan få google til at tro en side er mere relevant end den ivirkeligheden er for brugerne - i en kort rum tid. Til den bliver lidt klogere og skal snydes på andre måder.
Den langsigtede løsning må være at tækkes brugerne, - som robotten forsøger at emulere.
Men hvis du skal have penge i kassen nu, - så skal du prøve at spille op for google-robotten.
Så seo-arbejdet går ud på at finde ud af hvad sådan en robot godt kan lide. Hvordan skal teksterne se ude for at se autentisk relevante ud - hvordan skal linkporteføljen se ud for at din side ser autentisk populær ud o.s.v.
Alt imens du nærmest lader som om søgemaskiner rager dig en skid :-)
Her løber man nok ikke tør for arbejde foreløbig, - medmindre google skrotter sin søgerobot og ansætter redaktører i stedet
to ideer til at komme videre:
demib har seosupporten hvor der er mange gode guides, samt en brevkasse, - samt løbende seo-rapportering på dine sites og dine konkurrenter
thomas rosenstand har noget e-university hvor du bliver undervist i seo på video