Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu har en hjemmeside. - Altså en gratïs hjemmeside med eks Mono, skysite, 123hjemmeside, osv! - Må man så godt holde konkurrencer om rigtige penge (i virkeligheden), som man overfører via bankkonto o.lignende.

Det koster intet at deltage - helt gratis. - Man skal bare svare på et spørgsmål.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 22:07

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være ulovligt, med mindre du beder om deres CPR nummer eller lignende detaljer som du ikke har krav på at få...?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:08

Jeg kan umiddelbart ikke se noget problem i, at du overfører penge til en anden konto.

Hvor kommer pengene fra? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

Pengene kommer fra mine indtjeninger fra ''Google Adsense''.
Altså jeg overfører bare pengene fra min bankkonto, til deres.

Jeg vil helst ikke gøre noget ulovligt, så jeg vil helst spørge jer eksperter :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15

Så hvad er jeres konklusion? At jeg godt må overføre eks? 100 kroner fra min bankkonto, til en andens bankkonto?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:18

Ja det må du, du må bare ikke opfordre folk til at trykke på adsence reklamerne.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21

AngryBird:

Ja det må du, du må bare ikke opfordre folk til at trykke på adsence reklamerne.

Okay, tak. - Nej, selvfølgelig ikke. :-).
Men så har jeg lige et andet spørgsmål, som jeg håber du/i, lige kan svare på.

1) Når jeg har fundet en vinder, må jeg gerne bede om personens bankkonto? - Så jeg kan overføre pengene.

2) Jeg ved ikke om dette er et åndsvagt spørgsmål, men skal man betale skat af det? Jeg ser tit at dem der spiller lottto, skal betale skat? Skal dem der vinder eks 100 kroner, betale skat af dem? - Skal jeg? Skal de?

På forhånd, tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror du skal vente på korrekt svar eller selv spørge skat. Jeg ved ikke hvad vi taler om for beløb, men normalt findes der regler for indsamlinger og konkurrencer og ja vist skal modtagere af præmier efter regler (sikkert en undergrænse) betale skat af det - og der er sikkert også specielle regler for dine fradrag for den slags - moms osv - så du gør nok klogt i helt enkelt at spørge skat.dk - de svarer fint hvis du mailer dem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:20

Hej Casper,

Ligeså snart du har med penge og gøre, så synes jeg ikke du skal gå trygt efter hvad en fremmed person siger. Ikke at råd på amino er dårlige, men du skal ikke stole blindt på det. Det er jo ikke altid det er en revisor, advokat eller lignende som besvarer dit spørgsmål. Det ville være pænt surt og starte noget op, få success og derefter så komme i problemer hvis du har brudt "konkurrence loven" eller snydt i SKAT.

Der er rigtig mange regler for hvornår man skal / ikke skal betale skat. Du bør også undersøge loven for spil. (Ved ikke om dette link kan hjælpe dig: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=132426 )

Hvis jeg var dig ville jeg ta' kontakt til SKAT. Det er jo det vi betaler dem for :) Synes næsten de skal ha' lov og arbejde for pengene :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Frank Christensen:

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være ulovligt, med mindre du beder om deres CPR nummer eller lignende detaljer som du ikke har krav på at få...?

Antyder du at det skulle være ulovligt at bede om deres CPR Nummer? Han har fuldstændig ligeså lidt "krav" på at få folks cpr nummer som han har krav på at få deres email adresser ... det handler ikke om krav og lovlighed, men om hvorvidt folk er villige til at udlevere det til ham eller ej.
- dernæst er der nogle krav til opbevaring og sikring af personfølsomme oplysninger (hvilket nogen sjovt nok stadig mener at cpr numre er)
- Jeg vil faktisk derudover mene at det faktisk er et krav at opkræve cpr nummer for at kunne opgive udbetalingen til skat.
- Det at det foregår på et gratis webhotel ændrer ikke noget juridisk set, men du bør nok overveje at gennemlæse stedets forretningsvilkår.
- Brug da for pokker de 150kr på et webhotel hos one.com, det kan da ikke være så svært?
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)