Jeg har nogle ældre blogs, som jeg har brugt til linkbuilding, og nu de nogle okay placeringer.
Nu har er de mere til at de kommer til mit shop fra disse blog, altså ikke googleværdien at linket, men mere det fysiske ved de trykker på linket (Håber det er forklaret rigtigt)
Nu er det så jeg tænker, om ikke mine placeringer på disse blogs vil blive bedre, hvis jeg laver linksne om til nofollow?
Jeg har nogle ældre blogs, som jeg har brugt til linkbuilding, og nu de nogle okay placeringer.
Nu har er de mere til at de kommer til mit shop fra disse blog, altså ikke googleværdien at linket, men mere det fysiske ved de trykker på linket (Håber det er forklaret rigtigt)
Nu er det så jeg tænker, om ikke mine placeringer på disse blogs vil blive bedre, hvis jeg laver linksne om til nofollow?
Tænk på det sådan.
Fjerner du eller sætter nofolllow på de links, vil du jo så fjerne den værdi som de sender til din hjemmeside, hvilket betyder at den så vil tabe værdi. Du må gøre op med dig selv hvad du mener er bedst for din shop.
Det jeg i stedet ville gøre var at bygge links til de blogs, så de fik højere ranking, men samtidig med det også sender mere power til din shop.
Jeg ville personligt også bevare dem som dofollow. Det er samtidig en rigtig god ide at lave nogle links til de blogs der linker til dig side. På den måde skaber du nogle links som sender mere værdi med sig.
Dog er en varieret linkprofil at foretrække, så du bør ikke udelukkende gå efter dofollow, jeg ville også inkludere nogle nofollow, det kunne være fra sociale hjemmesider, det kunne være hvis du kommentere på nogle blogs du jævnligt læser.
Et link fra en youtubevideo du har lavet. Alt giver i helhed en solid linkprofil, som i sidste ende vil gavne dig, men i denne situation du står i så bør du have dofollow på dine blogs som linker til dig side.
Ok, jeg har også lavet en del seo til bla disse 2 www.trendy-smykke.dk og www.herresmykke.dk, de har haft pr2 og pr3, men er lige rykket hver en plads tilbage.
Og der tænker jeg, hvad dette kan være, da jeg laver løbende seo til dem.
Troede egentlig google så den som en doorway til min hovedshop, og drevd straffer mig lidt - kan det vare det rigtige?
Var de blevet set som en doorway, ville du nok have set et større hop end en enkelt plads.
Min egen hjemmeside hopper også i ny og næ en enkelt plads frem og tilbage. Det er ikke til at sige hvad det kan være uden at have tjekket det lidt i dybden, men der kan være tale om småjusteringer hos Google og ikke mindst det at de fleste jo har konkurrenter på nettet :) Det kan fx også være at du på forskellige tidpunkter ikke har været helt så aktiv som du plejer. Ja der kan være rigtig mange årsager til en enkelt plads, det er bare at gøre noget ved det igen, og selvfølgelig lade være med i offentligheden at fortælle om de sider du har lavet SEO på etc.