Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SummaSummarum

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger dette program til udskrivning af fakturaer

Har 3 regnskaber igang, da jeg har 3 firmaer.

Hovedfirmaet er pludselig blevet underlig:

Alle adresser i bogførte fakturaer, tilbud og ordre er væk. Men kundenummer står der stadig, så det der ikke er bogført, kan genetableres ved at klikke på kundenummer og hente info igen.

Men bogførte fakturaer kan ikke ændres igen??

Hvem af Jer AMINOER kan knække denne nød. Har kørt rep.

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Summa tager jo automatisk sikkerhedskopi hver gang du lukker programmet .- kan du ikke hente en af de sikkerhedskopier ind fra sidst det virkede helt. Du ser hvor sikkerhedskopierne ligger og hvilken dato og kl ved at gå i filer sikkerhedskopi

Selve fejlen siger mig ikke noget - går ud fra du kører Summa som enbruger og har program og data på samme computer?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

en  forklaring  kunne  ligge gemt i  det  forhold  at  du  har  en  tussegammel  summa  version  2.xxx et eller andet nr.  og  så  i  mellemtiden  har skiftet  til  en  ny pc  med  enten  windows vista  og eller  win7 ???

giv  mig  et  message  og  så  må  vi  fejlfinde  os  fremtil  hvad  som  er  dit  problem

 

otto b petersen   tlf    +45  28344283

www.summasupport.dk   certificereret  summasummarum forhandler

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Otto

Har skiftet PC i 2008. Der har ikke været problemer før nu. En backup fra 13.11.2011, gendanner de navne og adresser i bogførte fakturaer og ikke bogførte ordre?.
Når jeg klikker på ikke bogførte ordrer, og klikker på kundenr. markeres kundens navn med gråt og kan derefter trækkes med tilbage på ordren. Dette gemmes som det skal.

I de andre regnskaber er der ikke sket noget, kun det hvor der størst aktivitet. ??

Versionen på CD-rom: 2.8.2 + diverse opdateringer.

Johnny

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

nu  svarer  du  kun  delvist  på  mit spørgsmål  

jeg  spørger  óm du  på   en ny  pc  kører  vista  eller win 7 ( vel meget  tænkeligt  med en pc fra 2008) ???

og  det  bliver  du  nødt til  at  give  mig  et svar på  hvis jeg skal vejlede  dig ???

 

at  du  i lang tid  har  kørt  uden problemer -  skal  du  bare klappe  under  bordet  3  gange  og  være glad til at  det  er  gået  godt sålænge - thi  du  har  formentligt  brugt  din version 2.8   eller  2.9.8   på en  vista installation  i  klar  modstrid  med  installationsvejledningerne  fra Stoneware.

Problemløsning:   du starter   med  at bestille  en  opgradering til  version  3  -  og  så  må  vi igang  med at  lade efter  en  brugbar sikkerhedskopi  til  brug  for retablering.  Vil  du  have  min  hjælp hertil  - så bestiller du  opgraderingen  hos  mig.  Bliver ikke  dyrere  end  hvis  du  venter til  i morgen og så gør det  hos  Visma centralt   (men  de stod  jo  ikke  behjælpelig  her  i weekenden)  Hvilken  version  kører du  Professionel  eller  Entreprise ????

 

mvh Otto bp

www,summasupport.dk    hvor der  er en bestillingsknap  til  opgradering

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Otto

Tak for lussingen Smile

Jo, den blev købt med Windows XP, men er siden opgraderet til Windows 7.

Der er bare lidt sjovt, at den har kørt uden problemer og de andre regnskaber ikke har smidt samme eller andre informationer.

Jeg anvender Entreprise.

Håber, at det var bedre, eller vender jeg bare den anden kind til Skype-Giggle

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja under 7 er der problemer med de gamle versioner af summa. Man kan diskutere om det er fair man skal købe ny licens eller om der burde være gratis update - men det er en anden sag - du løber i alle fald en risiko ved at køre en gammel version i win 7 - og du skriver godt nok de andre ikke har smidt info - men du kan også få andre problemer ville jeg frygte - ubalancer og andet - så op i nyeste version

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie og Otto

Jeg kan godt se skriften på væggen. Det hele kører måske kun på lånt tid.

Nuværende PC er fra 2008, så jeg skifter den ud og køber en updatering eller komplet version ved dig Otto.

Tak for svar og hjælp.

Johnny

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

godt ord igen....   undskyld  min  sarkasme    men  træffer  sommetider  nogle  meget  påståelige,  som  med  argument  i  at  nu  har  det  kørt  så og  så længe  -  så  har  det  bare  med  at fortsætte.  (Stoneware  har altså  siden  påsketid  2007   advaret  mod  det her  forhold,  så  det  har  du  undgået med  en  vis  omhyggelighed  at  få  viden  om  tilsyneladende -  dels  ved  mail udsendelser  . dels ved opslag  på  hjemmesiden  ..  og  dels  ved  at vi  forhandlere  herinde på Amino  har  slået  på  tromme for  synspunktet.)

altså   det  er  Bill  Gates  der finder  på  at  nu  skal  principperne  for  windows  forholden  sig  med  data  og  program  pludselig  køre  på  en  anden  måde  end  i gl.dage  på  win XP.  DET  kan  der  næppe  kræves  fri  opdatering  til.  Folk  kan  jo  bare  blive   med  at  køre  deres  winn XP  så  no problems  med en  summa 2.9.8 og tidligere  -  og  der  kører  en  del  endnu.

så  jeg  hjælper  dig  meget  gerne  med  at  få  den  på  plads  -  hvis  du  vil  kontakte  mig  på  www.summasupport.dk   eller til min telefon   28344283

 

otto bp

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)