Er der mon en venlig sjæl derude, der kan være mig behjælpelig med at fortælle hvordan jeg får fjernet et billede fra googles søgefunktion - billedet har været på min blog, men er nu blevet slettet derfra. Desværre er det stadig at finde når jeg søger på google og dette vil jeg gerne undgå, da billedet kan give oplysninger til de forkerte, som kan vælge at misbruge dem....
Jeg har oprettet en konto ved google webmaster, men den siger at der ikke er "Ingen tilgængelige data" på trods af at jeg har bekræftet mig som ejer af den pågældende webside og er blevet bekræftet af dem også....
Håber at høre fra en af jer kloge hoveder derude - gerne hurtigst muligt :-) Tak!
Jeg har oprettet en konto ved google webmaster, men den siger at der ikke er "Ingen tilgængelige data" på trods af at jeg har bekræftet mig som ejer af den pågældende webside og er blevet bekræftet af dem også....
Det gør webmastertools i starten - det er kun et spørgsmål om tålmodighed.
Det samme er billedet i Googles index; med tiden vil det forsvinde...
https://www.google.com/webmasters/tools/removals så vidt jeg husker, kan du godt lave en "fjern" request selvom de ikke har data for dit website (bare det er bekræftet). Har du ikke adgang til overstående side, når du er logget ind?
Jeg har et meget lignende problem. Har haft en uønsket foto liggende på en andens blog, hvor ejeren nu har slettet dette foto fra bloggen. Dog kommer det stadig frem i resultater efter en søgning i Google Billeder.