Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uvidende eller ligeglad?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Claus Nielsen:

Nicolaj Thomasen:
Ja!

Hvordan er det juridiske i det ?

Der er vel forskel på at sende mails ud , og så svare på en mail sendt ud til en "mailliste"?

Claus

Ikke hvis man vælger at svare alle - og er klar over det, hvilket man kunne læse sig frem til hos dem med rejsen.

Jeg havde sendt en spamklage for hver, så må de jo vurdere om den holder i retten, men det tror jeg.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 11:56

Spam: 6 x 10.000kr giver vel også en slags værdi, hvor ryger pengene hen?

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 12:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med bare, at overse denne lille fejl? Det er fredag og du skriver selv, at det er en stakkels kontorelev, som lærer det på sin uddannelse på et tidspunkt. 

Måske skulle du bare snuppe dig en øl og sætte dig tilbage og grine lidt af det? Og selv lære af det :-) 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:06

Claus Nielsen:

Nicolaj Thomasen:
Ja!

Hvordan er det juridiske i det ?

Der er vel forskel på at sende mails ud , og så svare på en mail sendt ud til en "mailliste"?

Claus

Ja det er forskel på selve grunden til mailudsendelsen, men juridisk er der ingen forskel.

Det er ret enkelt. Du må ikke rette elektronisk henvendelse til folk der ikke har bedt om det (sådan groft sagt.)

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 12:18
Kim Vinberg >

At kommunen sendte ud ved en fejl, er tilgiveligt.

Men at firmaer udbytter det bevidst, til at sprede deres reklame (nogle har endda vedhæftet foldere) - det kan da ikke tilgives. Hvorfor grine af det, når det ikke er en fejl - men en bevidst svinagtig handling?
Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 12:25

Thomas Frost:

Ja det er forskel på selve grunden til mailudsendelsen, men juridisk er der ingen forskel.

Det er ret enkelt. Du må ikke rette elektronisk henvendelse til folk der ikke har bedt om det (sådan groft sagt.)

OK

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:44

Ronni Plindstrup:
Kim Vinberg >

At kommunen sendte ud ved en fejl, er tilgiveligt.

Men at firmaer udbytter det bevidst, til at sprede deres reklame (nogle har endda vedhæftet foldere) - det kan da ikke tilgives. Hvorfor grine af det, når det ikke er en fejl - men en bevidst svinagtig handling?

ny info. dejligt. Du havde ikke skrevet de havde sendt foldere ud :)

Du henviser til en har skrevet i en del af sin mail at de tilbyder erhvervsrejser som en del af deres mail, intet om at der er vedhæftet foldere.

Gider ikke engang skrive mere... Får bare 1 stjerne for resten af det jeg tænker her... Har desuden også bedre ting at bruge min tid på end at diskutere om en virksomhed skal tillade sig at skrive et par linjer i en svarmail når det bliver serveret sådan for dem på grund af en fejl.

Ha en fortsat god dag alle, vil sende et par regninger ud. ;)

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:51

Hej

Hmm, dum fejl af kommunen, endnu mere dumt af modtagerne som benytter lejligheden til at reklamere.

En del har holdningen; at man bare kan slette de spams der lander i mailbakken. Og egentligt er jeg enig, men jeg husker også mit tidligere job hvor mit vigtigste arbejdsredskab var min mailkonto.

Med 70+ mails dagligt, som nødvendigvis skal åbnes, læses, og slettes eller svares, så er det utroligt irriterende med alt det støj der kommer ind. Spam, kollegaer der sender vittigheder eller fortæller at der er kage i kundeservice, nyhedsbreve fra samtlige leverandører man nogensinde har handlet med, osv osv. Det giver uanset hvad, mindre tid til at arbejde med det man egentligt får løn for.

En tidligere samarbejdspartner opgjorde sit daglige tidsforbrug på overflødige mails, 1 time og 45 minutter var gennemsnitte på en uge, fredag var storslem da rigtig mange går i weekend tilstand og lige sender lidt sjovt til drengene.

Anyways! Jeg ville ihvertfald være træt af hvis min mail adr. blev "offenligtgjort"

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)