1. Undersøge om der er et markede for vores software produkt, og undersøge om der er nogen der laver noget ligende. 2. Få taget så mange billeder med hårdt pumpede fitness chicks. Vores produkt er ikke noget der afspejler noget eksisterende og ideen er udtænkt og udbygget fra scratsh. Så vi troede at vi var rimelig alene på området, ihvertfald lige på det vi lavede. Men vi blev klogere. Et amerikansk firma havde et koncept der på mange måder lignede vores, og havde afdelinger 5 forskellige lande, de var teknologisk længere fremme og havde en enorm kapital i baglommen. De havde noget alle de del mål vi havde sat os for og deres brochure lignede noget stjålet fra vores forretningsplan. Nu står vi så, relativ nystart, vores demo på systemet er klar først i maj. Vi mangler stadig lidt, og forventer at bruge 150.000 mere. Vores system koncept er stort set det samme (små punkter og idealogier som adskiller sig) men konceptet 100% ens. Man kunne sige: "Ja i skulle have undersøgt markedet bedre", men det er en ting jeg virkelig har anstrengt mig med, men aldrig fundet firmaet, før jeg mødte dem på messen..., skuffelsen var enorm, og mit håb om at have skabt noget nyskabbende faldt til jorden med et brag. Nu står vi så og ser tilbage på weekendens oplevelser. - Skal vi kaste håndklædet i ringen og sige nå vi tabte lidt penge (under 50.000) men vi tabte i det mindste ikke mere. - Skal vi fortsætte med den originale plan og håbe på det går og det danske marked vil have os istedet. /Med venlig hilsen en skuffet Jens |
Konkurrenten der gemte sig
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Det er altid surt at tro at man har skabet noget unikt og så viser det sig at andre har været længe med det. Men jeg vil fortsætte. I har en ide og måske har I nogle bedre ting end jeres konkurrent. Tænk hvis alle blot opgav hvis en konkurrent i forvejen havde lavet det samme ;) |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
produkter/koncepter der kun giver plads til én spiller på markedet. Indtægten bliver måske ikke den samme som under monopol-lignende tilstand, men det er ikke mange markeder hvor 2 eller flere virksomheder jo sagtens kan overleve i konkurrence med dem. Se istedet i fordelene ved det - nu er der to firmaer der satser på idéen og begge bruger markedsføringskroner derpå - så kendskabet til jeres koncept bliver endnu højere. |
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.
Du må se det fra den positive side, du siger du har anstrengt dig MEGET for at finde konkurenter, hvis du virkelig har det må din konkurents markedsføring virkelig være skod, og det er der du skal sætte hammeren. Tror du at du kan markedsføre dit produkt bedre, hurtigere og mere overbevisende? Så "go for it" Desuden, er markedet stort nok til at bære 2 konkurenter? de fleste markeder kan sagtens. Hilsen |
Tak for jeres beskeder |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)