Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenten der gemte sig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Er netop hjemvendt fra europas største fitness and health messe i Essens, Tyskland. Vi havde to ting på dagsordenen:
1. Undersøge om der er et markede for vores software produkt, og undersøge om der er nogen der laver noget ligende.
2. Få taget så mange billeder med hårdt pumpede fitness chicks.

Vores produkt er ikke noget der afspejler noget eksisterende og ideen er udtænkt og udbygget fra scratsh. Så vi troede at vi var rimelig alene på området, ihvertfald lige på det vi lavede. Men vi blev klogere.
Et amerikansk firma havde et koncept der på mange måder lignede vores, og havde afdelinger 5 forskellige lande, de var teknologisk længere fremme og havde en enorm kapital i baglommen. De havde noget alle de del mål vi havde sat os for og deres brochure lignede noget stjålet fra vores forretningsplan.

Nu står vi så, relativ nystart, vores demo på systemet er klar først i maj. Vi mangler stadig lidt, og forventer at bruge 150.000 mere. Vores system koncept er stort set det samme (små punkter og idealogier som adskiller sig) men konceptet 100% ens. Man kunne sige: "Ja i skulle have undersøgt markedet bedre", men det er en ting jeg virkelig har anstrengt mig med, men aldrig fundet firmaet, før jeg mødte dem på messen..., skuffelsen var enorm, og mit håb om at have skabt noget nyskabbende faldt til jorden med et brag.

Nu står vi så og ser tilbage på weekendens oplevelser.
- Skal vi kaste håndklædet i ringen og sige nå vi tabte lidt penge (under 50.000) men vi tabte i det mindste ikke mere.
- Skal vi fortsætte med den originale plan og håbe på det går og det danske marked vil have os istedet.

/Med venlig hilsen en skuffet Jens

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:54
Hej Jens

Det er altid surt at tro at man har skabet noget unikt og så viser det sig at andre har været længe med det.

Men jeg vil fortsætte. I har en ide og måske har I nogle bedre ting end jeres konkurrent. Tænk hvis alle blot opgav hvis en konkurrent i forvejen havde lavet det samme ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 16:28
Hvor stort et marked er der potentiale for? Det er de færreste
produkter/koncepter der kun giver plads til én spiller på markedet.
Indtægten bliver måske ikke den samme som under monopol-lignende
tilstand, men det er ikke mange markeder hvor 2 eller flere
virksomheder jo sagtens kan overleve i konkurrence med dem.

Se istedet i fordelene ved det - nu er der to firmaer der satser på
idéen og begge bruger markedsføringskroner derpå - så kendskabet til
jeres koncept bliver endnu højere.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:51
Hej Jens
Du må se det fra den positive side, du siger du har anstrengt dig MEGET for at finde konkurenter, hvis du virkelig har det må din konkurents markedsføring virkelig være skod, og det er der du skal sætte hammeren.

Tror du at du kan markedsføre dit produkt bedre, hurtigere og mere overbevisende? Så "go for it"

Desuden, er markedet stort nok til at bære 2 konkurenter? de fleste markeder kan sagtens.

Hilsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 17:20
Tak for jeres råd. Var også før jeg postet, kommet til en del konklusion at vi ville fortsætte. Vi vil måske ændre kurs lidt, og satse på en ekstern samarbejdspartner for at stå stærkere når vi kommer ud og have lidt midler til at udvikle alle de ideer vi har til konceptet. Vores produkt vil kun være similært i starten, men da vi har mange "udvidelser" (er kommer når økonomien er til det) Håber vi på at kunne kalde os unikke igen. Men udgangspunktet vil være det samme. Bare mere bruger venligt :)
Tak for jeres beskeder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)