Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ergonomisk arbejdsplads

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Som softwareudvikler går det meste af min dag foran computeren med stillesiddende arbejde, og jeg har i den senere tid oplevet en del gener i den forbindelse.

Derfor er jeg på udkig efter møbler til en ergonomisk arbejdsplads, men da jeg ikke helt ved hvad jeg skal gå efter, vil jeg høre om der herinde er nogen, der har gjort sig nogle erfaringer?

Kan du anbefale konkrete produkter, give vejledning til hvad jeg skal være opmærksom på eller måske give et godt tilbud, så ville det være en stor hjælp.

Mvh. Joachim

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:20

Regus giver dig de bedste omstændigheder for at gøre dit arbejde, uden at skulle bekymre dig om noget. Læs mere her!

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 00:27
Hej Joachim,

Det jeg har fået at vide fra ergo-folket er at der slet ikke findes ergonomiske møbler. Pointen er at det gælder om at skifte stillinger ofte. Og det er svært på selv den mest veldrejede kontorstol. Det er næsten ligesom med øjnene; hvis du glor lang tid nok ind i en skærm bliver de røde og man får svært ved at se langt væk. For at motionere øjnene og dermed opretholde en friskhed gennem hele dagen bør man kigge langt væk en gang imellem, helst et par gange i timen. Det samme med en krop i kontorstol - skift arbejdsstilling og du holder hele dagen.
Du kan idag få kontormøbler der tvinger dig i bevægelse - og dermed træner din ryg - tjek www.swopper.dk eller www.in-furn.dk
Forbandet underholdende stol - men det tager lidt tid at vænne sig til noget uden ryg.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:54
Hej Benny,

Du nævner du selv Swopper, og den har jeg rigtig gode erfaringer med! Jeg har siddet på én i et halvt års tid nu og det er rigtigt at den kræver et par ugers tilvænning hvor du er øm i nogle rygmuskler, som du normalt ikke bruger på grund af dårlig siddestilling.

Jeg har tidligere haft store problemer med akut "ondt-i-ryggen" med akupunktur eller det der var meget værre til følge. Dette har jeg slet ikke oplevet siden jeg skiftede til Swopper, så jeg er meget glad for min stol. Den gør jo netop det som du skriver, at den tvinger dig til bevægelse og sikrer, at du ikke har den samme siddestilling som du vil have med en kontorstol med fast ryg og armlæn.
Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 11:51
Mange tak for svar :)

Swopper ser interessant ud - jeg kan se at man kan få den med ryglæn også - vil det være en god idé, eller gå lidt imod idéen med stolen?

Mvh. Joachim

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 12:09
Hej Joachim,

Jeg havde de samme overvejelser. Jeg valgte modellen uden ryglæn og det er jeg glad for i dag - ellers tror jeg ikke stolen på samme måde havde tvunget mig til at sidde ordentligt.
Fra Herlev
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 12:45
Hej Joachim

Der er korrekt at man skal skifte mellem arbejdsstillinger, men man må hellere skifte mellem 2 gode end 10 dårlige.

At nogle har gode erfaringer med Swopper stolen er fint, men lad vær med at købe en stol før du har prøvet den, for det er ikke alle der kan finde sig tilpas på den. Men det er en af de bedre aflastningsstole der findes.

Med venlig hilsen

Flemming

Flemming Gravesen Unique indretning
Skrevet kl. 00:40
Vi har den uden ryg - der er altid 14 dages prøvetid inden du køber. Man sidder og "gynder" lidt på den. Vel lidt som at ride på en hest.  Hvis du hopper på den så lad  være med at sidde på den hele dagen i starten  men lav en langsom optrapning. På sigt får man virkelig styrket rygmuskulaturen (og balancegangen hvis man er lidt munter - den kan jo kalibreres).
Som en sidebemærkning vil jeg nævne at den trækker kegler når der er besøg. Den skal altid lige prøves af ...

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 15:42
Efter at have kigget længe på den, har jeg besluttet at få Swopper på prøve i 14 dage uden ryglæn, og så vi se om vi kan enes :)

Jeg er desuden på udkig efter et hæve/sænkebord, da jeg godt kan lide at stå op ind i mellem, men det må gerne være billigt, så hvis der er nogen der kan anbefale noget, så hører jeg gerne om det.

Jeg har kigget på Galant hæve/sænkebord fra Ikea ( http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15600&catalogId=10103&storeId=14&productId=51552&langId=-12&categoryId=16137&chosenPartNumber=S39826496 ) men det måtte egentlig gerne være billigere end det. Kan det lade sig gøre? Jeg synes jeg på et tidspunkt har set et til ca. 2000 kr.?

Tak for hjælpen.

Mvh. Joachim

Fra Herlev
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 16:00
Hej Joachim

Det er ikke mange borde som koster omkring 2.000 kr. når det er noget der skal kunne holde.

Man skal bl.a. være opmærksom på at der er store forskelle i de forskellige typer af stel og plader.

Plader kan fås i spånplade eller MDF. hvor MDF er at fortrække da det har en længere holdbarhed (spånplader er ikke så "hårde")

Pladerne belægges med enten melamin (træ ligende plast) eller finer (rigtigt træ)

Stellene kan have forskellige højdeinterval (så hvad passer dig?)

Der kan være en eller to motorer som har noget med løftekapacitet og støjniveau at gøre.

Men kig ind på www.ergovision.dk så kan du give mig en PM så skal jeg nok finde en god amino-pris til dig.

Flemming Gravesen Unique indretning