Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtage MMS fra brugere i web app - søger erfaringer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt på bar bund i forhold til topic, men søger en løsning, hvor brugerne af en webløsning kan sende billeder ind via MMS. 

MMS er valgt da de fleste telefoner kan håndtere afsendelse af MMS. Men har I andre ideer der fungere på minimum iPhone og Android er jeg meget åben for forslag eller erfaringer.

Jeg forstiller mig at bruge en gateway der kan håndtere MMS, og så få den integreret ind i web app'en.

Men lige nu, i designfasen af min web app, har jeg mest af alt brug for erfaringer - hvis I kender systemer der kan håndtere MMS til WEB, eller kender en man bør snakke med eller lign. Alle råd er mere end velkommen. Også forslag der går ud over MMS. 

Problemstillinen er blot, at en mobilbruger skal kunne "aflevere" et billede der ligger på deres telefon. 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Uha - det er lige dele spændende og lige dele farligt det der. Jeg arbejdede for nogle år siden i TV 2s netafdeling og her benyttede vi tjenesten 1234 (som du måske kender). Jeg arbejdede ikke med det tekniske overhovedet, så det kan jeg ikke kommentere på desværre.

Men det interface vi modtog billederne i var mildest talt vanvittigt besværligt at arbejde med. Vi skulle på en nem måde kunne sortere i dem, og selvom at du måske ikke får helt så mange MMSer som TV 2, så er det noget du skal overveje godt - hvordan skal flowet være?

Skal du kunne markere og udføre handlinger på flere billeder ad gangen, skal hvert billede vises i fuld størrelse for at du kan acceptere/afvise det, skal du kunne rotere, skalere, justere lysforhold osv.

Jeg er sikker på at TV 2 i dag har et langt bedre system, men det kræver et godt system - ellers bliver de MMSer du får en større udfordring end gevinst.

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

"Behandlingen" af billederne er jeg ikke så nervøs for. Problemet, eller udfordringen om man vil, er at nå dertil at jeg kan behandle dem, dvs. få dem ind i web app'en. Eller med andre ord, den tekniske del til håndtering af modtagelsen af MMS'en på web.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man ikke lave en alm file upload i HTML som kan vælge billeder fra kamera galleriet på android og iphone?

Har ikke testet, men det er da et forsøg værd.

 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke med Android, men du kan ikke på iPhone... 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lavede lige en hurtig test. på android virker det fint. på iphone virker det desværre ikke. testet på 4.2.1 som det virker på det nye IOS5 ved jeg ikke havde kun en gammel IPhone 3 at teste på.

Men kunne man evt ikke lave en app som kunne vælge billederne og smide billedet efter en FTP server, på denne ftp server sørger man så bare for at have et tjek hvert 10sec for om der er nye billeder. og fjerne dem.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Duvald:
Jeg er lidt på bar bund i forhold til topic, men søger en løsning, hvor brugerne af en webløsning kan sende billeder ind via MMS.

Kontakt en sms gateway og hør om de tilbyder det som en løsning.

Det foregår ved at brugerne sender en sms med ét ord (et keyword) og så vedhæfter billedet. Dvs. der skal ikke alle mulige slags apps på telefonen.

Det er også muligt at lave en app der henter et billede fra billedearkivet på telefonen. Det bruger Dropbox bl.a.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)