Hej. Jeg har haft nogle udgifter i mit firma, som jeg har lagt ud for med mit private dankort. Hvordan fungerer det med betaling af udlæg? Skal jeg blot have kvitteringerne for betalingerne som bilag? Skal der laves udlægspapir eller noget? Kan jeg trække momsen fra det jeg har købt? Hvordan plejer i at gøre? På forhånd TUSIND tak for jeres hjælp! TILFØJELSE: Og de penge jeg modtager fra mit firma, er vel skattefrie? |
Lucky Charm:Hvordan fungerer det med betaling af udlæg?
Du fører udgiften i dit firmas navn, men betaler privat. Derefter lægger du bilaget ind i dit firmaregnskab, og overfører et beløb tilsvarende til de privat afholdte udgifter.
Lucky Charm:Skal jeg blot have kvitteringerne for betalingerne som bilag?
Ja
Lucky Charm:Skal der laves udlægspapir eller noget?
Nej
Lucky Charm:Kan jeg trække momsen fra det jeg har købt?
Ja
Lucky Charm:Hvordan plejer i at gøre?
Som beskrevet øverst.
Lucky Charm:Og de penge jeg modtager fra mit firma, er vel skattefrie?
Ja, der er jo betalt skat af dem én gang tidligere...
Lucky Charm:På forhånd TUSIND tak for jeres hjælp!
Det var så lidt