| Hej Aminoer, Jeg ville høre om nogle af jer kunne hjælpe lidt her. Vi er to ejere af selskabet, og har hver i sær smidt indskud i selskabet (Fra privatkonti og så lånt til virksomheden) 
 
 Har nemlig aldrig haft brug for at lukke et selskab endnu | 
Selskabet skal opløses (likvideres), og der skal laves et regnskab for tiden siden stiftelsen og frem til i dag.
Hvis alle kreditorer har fået hvad de har krav på, kan opløsningen ske ved indsendelse af en betalingserklæring til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Betalingserklæringen skal indeholde navn og adresse på samtlige kapitalejere (anpartshavere) i selskabet og være underskrevet af disse. Foruden betalingserklæring skal også indsendes kvittanceerklæring fra SKAT, hvoraf fremgår at der ikke foreligger skatte- og afgiftskrav vedrørende virksomheden. Vær opmærksom på de særlige hæftelsesforhold ved opløsning ved betalingserklæring.
Alternativt kan i lave en egentlig likvidation med likvidationsregnskab og hele pivetøjet.
Pengene der står tilbage i selskabet når alle har fået sit, kaldes likvidationskontoen, og kan sidestilles med salgssummen for jeres anparter. Hvis ikke der har været nogen værditilvækst i selskabet i jeres ejertid, vil der heller ikke ske beskatning.
 
             Bliv gratis medlem
  Bliv gratis medlem
                         
             
             
             
         
 Derfor 5 stjerner til Claus.
Derfor 5 stjerner til Claus. 
     Opret bruger
Opret bruger