Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det jeg sælger??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde Smile

jeg laver 360grader panoramabilleder og interaktive rundture

Jeg kæmper meget med at formidle hvad det egentligt er jeg laver, for hvad er det nu lige et panroamabillede er, og hvordan definerer man mon en interaktiv rundtur og hvad kan jeg som kunde bruge den til???

Derfor har jeg også overvejet hvordan jeg kan tage mine kompetencer, og sætte dem sammen så jeg laver noget andet. Men er det rigtigt og hvordan gør jeg?

Tag fx. dette link: http://vfmleonardo.com/vbrochure-ultra-premium De sælger en v-brochure. Den indeholder ikke noget jeg ikke kan tilbyde i en virtuel rundtur, men de har en helt anden tilgang, og sælger ikke hotspots, panoramaer etc, men 

- maksimerer online tilstedeværelse

- øger online bookings

- osv.

Tror i det er nemmere at markedsføre hvis jeg laver sådanne pakker og fokuserer mere på et specificeret indhold?

Hilsen Morten 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:02

Hej Morten

Jeg har været inde og kikke på det link du har vfmleonardo og hvis jeg så går ind på din side så vil jeg kalde deres normalt foto hvor jeg kan lave panorama med når jeg ser dine så ser det ud til at jeg ser det via et fiskeøje der synes jeg bedre om deres ligner mere normalt foto.

Jeg vil sige om din egen side bl.a. her der ser jeg et stort skærm øverst hvor på der står internaktiv rundtur hvis jeg klikker på det foto så åbner den bare foto i browseren (jeg kan se det gør også på andre af dine foto gør dette) enten skal der ikke ske noget ellers skulle der måske komme et popup vindue med et panroamabillede.

Pakker er altid godt men jeg ville også få lavet nogle foto fra nogle butikker hvor der var godt med besøgende og give dem en spec. pris så du fik udbredt produktet til nogle forskellige web sider som kunne give nogle kunde emner retur.

Hvordan laver man egentlig sådan et billede.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 15:23

Hej Morten.

Få nogle flere billeder i dit galleri, så folk kan se hvad du kan.

Tag billederne nogle steder folk kender. Spørg f.eks Tivoli.

God arbejdslyst.

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 15:28

Jeg synes det er nogel gode ting du har gang i, og så er det vel egentlig bare at komme ud over stepperne med salgsarbejdet i traditionel stil.

Eller?

Jeg tror jeg ville angribe det fra en lidt anden vinkel (undskyld) - og kigge lidt på de livsstilsprogrammer som kører i TV. Har du mulighed for at se TLC kan du finde lidt inspiration dér, - men lad os tage det generelt med udgangspunkt i dine eksempler.

360 panorama findes hos stort set enhver ejendomsmægler. Men photoshop er jo opfundet, så hvorfor ikke ændre på billederne? Hvorfor ikke placere noget/nogen - så de bliver fokuspunkt? Der var engang en reklame der gik nogenlunde sådan;  "alle her set en øl, - så derfor viser vi nu.."

Jeg ville lave et koncept hvor man ikke "bare" sætter kameraet op, men rent faktisk solgte varen. Hvis nu ejendomsmægleren mener at boligen egner si til børn, - hvorfor svinger børnene sig så ikke i lysekronen. Hvorfor står der ikke en betonblander i dagligstuen, - hvis huset har muligheder.

Den gæve hotelejer gav mig en salgstale som jeg næsten kunne udenad, men jeg kan love dig for at jeg ville vågne op hvis der stod en elefant blandt de (keeedelige) møbler som er i introen/lobbyen..

Popsmart? Måske, men kig på Danske Spil reklame for Lottokalenderen, og bemærk vinklen til den lille pige. og tilbage igen til faderen der "snyder".

Jeg efterlyser nemlig en smule kreativitet og faglig dygtighed i de ellers udmærkede eksempler som du har linket til, - men det er lidt gaaab. Det er muligt (grænsende til overvejende sandsynligt) at dine kunder ikke ville turde, - men de ville kunne huske dig.

Produktet er jo godt nok, og hvis de først bliver interesseret kigger de jo også på hvad man ellers kan få i afdelingen for mainstream. jeg tror mere du misser salg på Been there - Done That - end på at kunderne ikke synes du er god nok.

Mvh Michael

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:23

@ Brian

VFMleonardo har mange "produkter" de laver både almindelige billeder, panoramabilleder og video. Det smarte ved VFM er blot at de ikke sælger "billeder og video" - de har fundet en løsning hvor de ´sælger online brochurer, eller endnu bedre, så sælger de 1) øgen online salg 2) mere intetressante hjemmesider osv. Forskellen er at med deres startegi, så er panoramabilleder og still billeder blot et redskab / komponent, hvor jeg nok fokuserer for meget på selve produktet, nemlig "billeder". De er derfor værdiorienteret, og jeg er mere produktorienteret.

@ Michael

Jo det er bare at komme ud over stepperne - og dem er jeg da også på vej ud over Smile Lige nu sker alt salg ved kold opsøgende kanvas, og jeg oplever tit det er et problem at formidle hvad det er jeg laver og hvad jeg kan tilbyde, for Virtuel Rundtur og 360grader panoramabilleder er for mange et ukendt begreb.

Kunne jeg derfor sælge "elektroniske brochurer" eller "et værktøj til at øge online bookinger" eller hvad ved jeg - så tror jeg også det kunne være lettere at markedsføre......

Dukkemageren:

Jeg ville lave et koncept hvor man ikke "bare" sætter kameraet op, men rent faktisk solgte varen. Hvis nu ejendomsmægleren mener at boligen egner si til børn, - hvorfor svinger børnene sig så ikke i lysekronen. Hvorfor står der ikke en betonblander i dagligstuen, - hvis huset har muligheder.

Den gæve hotelejer gav mig en salgstale som jeg næsten kunne udenad, men jeg kan love dig for at jeg ville vågne op hvis der stod en elefant blandt de (keeedelige) møbler som er i introen/lobbyen..

Fed idé :) Det er bare svært at få kunderne med på noget utraditionelt.......

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)