Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop der sælger SEO-artikler.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 04:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil gerne bede om noget feedback på en idé som jeg lige har fået, og er derfor heller ej tænkt så grundigt igennem.

Det handler om at lave en webshop der sælger SEO-artikler.

Fremgangsmåden er sådan at tekstforfattere de kan oploade deres SEO-tekster til webshoppen, og de kan selv bestemme hvad hver enkelt af deres tekster skal koste, og hvis de vil rydde lidt op, kan de også senere smide en rabat på ydelsen.

Systemet skal være lukket, så søgemaskinerne ikke finder teksterne, ellers er de jo ubrugelig p.g.a DC.

Formålet med idéen er at tekstforfattere kan skrive nogle SEO-artikler "upfront" i stedet for bare at sidde og trille tommelfingre når der er stille i butikken. Tekstforfattere, har vel en nogenlunde klar idé om hvilken typer artikler der er mest efterspørgelse på, så naturligvis skrive en masse artikler om de letomsættelige emner.

Køberne får gratis adgang til at kigge i webshoppen, og via en oversigt kan de se de forskellige kategorier, er de på udkig efter artikler der handler om "tøj" så leder de bare efter den i oversigten.

Indtjeningen ved jeg ikke lige hvordan den skal komme, har tænkt på at sælgerne skal betale 1200 kroner om året, 3 månder gratis - har også tænkt mig at sælgerne ikke skal betale noget fast om året, men skal i stedet betale 10% af det de sælger.

Hvad ville i komme med af forslag, og hvilken andre produkter kunne man tilknytte til webshoppen for at tjene end mere.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 07:14

Nu er jeg ikke typisk seo-skribent - så tag svaret med et gran salt ;)

Men jeg kan ikke se idéen. Jeg kan IKKE skrive artikler up-front. Der er ALDRIG stille i biksen, og lige nu skriver jeg artikler om låsesystemer, mobilkraner og patenter - emner jeg ikke havde forestillet mig, jeg skulle skrive om - så for mig ville kvaliteten gå tabt.

En god seo-artikel er jo netop ekstremt målrettet - og derfor svær at skrive på forhånd. Hvis jeg skulle nævne nogle områder, jeg har skrevet mere om end andre er det plastikkirurgi og reputation management - og det er jo langtfra sikkert at jeg nogensinde kommer til at skrive om netop de to emner igen.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 09:30
Majbritt Jacobsen:

Nu er jeg ikke typisk seo-skribent - så tag svaret med et gran salt ;)

Men jeg kan ikke se idéen. Jeg kan IKKE skrive artikler up-front. Der er ALDRIG stille i biksen, og lige nu skriver jeg artikler om låsesystemer, mobilkraner og patenter - emner jeg ikke havde forestillet mig, jeg skulle skrive om - så for mig ville kvaliteten gå tabt.

En god seo-artikel er jo netop ekstremt målrettet - og derfor svær at skrive på forhånd. Hvis jeg skulle nævne nogle områder, jeg har skrevet mere om end andre er det plastikkirurgi og reputation management - og det er jo langtfra sikkert at jeg nogensinde kommer til at skrive om netop de to emner igen.

Jeg ved ikke så meget om SEO, men hvis jeg var sådan en SEO-skribent, så ville jeg skaffe mig en masse viden om 10 emner hvor jeg ved der er stor efterspørgelse, og så ville jeg bare skrive løs up-front.

Er det ikke lidt besværligt at lave en masse research om kørestole og så måske aldrig får brug for den viden igen, tiden må da kunne bruges bedre og mere fornuftigt - men det gør måske også jobbet mindre spændende hvis der ikke kommer lidt skæve emner.

Jeg kan ikke rigtigt se at det skulle være svært at skrive up-front, vil skyde på at en up-fronted artikel bare lige skal have 15-20% rettelser så den bliver tilpasset kundens søgeord/sætninger - nok noget kunden selv kan ordne på nogle få minutter.

Men okay, jeg ved ikke noget om det, og har ikke nogen praktisk erfaring med det, så skal naturligvis ikke påstå noget hårnakket.

Tak for dit gode input, Majbritt.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:01

De fleste vil have unikke tekster der ikke findes andre steder , fordi de betaler , skal de jo være unikke ellers kunne de jo bare kopiere fra andre steder

Vis de findes i en webshop er de jo ikke unikke for nu findes et sted og andre kan kan se denne her artiklen og der kan jo nærmeste ikke undgå duplikat vis de findes et andet sted da google finder disse tekster

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 11:58
Mikael christiansen:

De fleste vil have unikke tekster der ikke findes andre steder , fordi de betaler , skal de jo være unikke ellers kunne de jo bare kopiere fra andre steder

Vis de findes i en webshop er de jo ikke unikke for nu findes et sted og andre kan kan se denne her artiklen og der kan jo nærmeste ikke undgå duplikat vis de findes et andet sted da google finder disse tekster

Jeg har også i min indledning taget højde for at teksterne ikke flyder frit på nettet til de sultende søgemaskinerne. Det gøre relativt simpelt ved at gøre at man skal bruge et brugernavn og et password for at se nærmere - der findes også aktive fora hvor du ikke kan finde indlæg fordi de er spærret for dem uden password.

Meningen er heller ikke at den samme webtekst skal sælges 40 gange, den skal kun sælges 1 gang, og det er rigtigt nok at folk kan kopier det gratis, men så er det jo tyveri, og det ved jeg ikke lige hvordan man håndtere på en ordenlig måde.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 12:15

Hej Michael.

Jeg synes faktisk det er en ret god idé. Hvis du bare laver nogle ordentlige betingelser og sikre dig at artiklen fjernes ved første køb - og selvfølgelig ikke giver søgemaskinerne adgang til den side hvor artiklerne vises på. Så er du godt på vej :-)

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 12:28
Bastian:

Hej Michael.

Jeg synes faktisk det er en ret god idé. Hvis du bare laver nogle ordentlige betingelser og sikre dig at artiklen fjernes ved første køb - og selvfølgelig ikke giver søgemaskinerne adgang til den side hvor artiklerne vises på. Så er du godt på vej :-)

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen

Bastian

Synes også selv idéen er god. Jeg har ikke prøvet at styre et webshop-system, men det er klart at en købt artikel skal fjernes.
Det sure er bare hvis 3 personer lægger den samme tekst i kurven, men det kan måske ikke lade sig gøre hvis man fortæller programmet at der kun er "1 på lager".

Nogle der vil skyde på hvor mange penge der bliver solgt i SEO-artikler om året i Danmark i prisklassen 50-200

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:39

Sjovt.. fik nøjagtig selv samme idé igår.. lidt spooky

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 12:45
Daniel K:

Sjovt.. fik nøjagtig selv samme idé igår.. lidt spooky

Ja meget. :-)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 12:50

En anden ide som minder om lidt din, kunne være en dansk pendant til myblogguest.com

Det ville være rigtig smart hvis der fandtes sådan en side på dansk!

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)