Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fandt et firma min nye kunde just efter internetsøgning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige haft en ny klient idag, som fortæller mig at hun samme dag som hun havde fundet mig på nettet, bliver hun ringet op af ukendt nummer.

Det er en sælger fra en ret ret stor anerkendt virksomhed XXXXXXXX som vil tilbyde hende en ydelse i stil med min ifølge ham til billigere penge. Hun er lidt mistænksom og spørger hvordan det kan være han ringer.

Han ved hvad hun har søgt på, og muligvis også at hun har fundet frem til mig, for i samtalen påstår vedkommende at de har en samarbejdsaftale med mig, så hun sagtens bare kan købe min ydelse igennem dem. Hun er dog meget afvisende og ender med at blive ret fortørnet da hun føler det er grænseoverskridende både for hende og for mig som hun allerede har lavet en aftale med.

Er det her et eksempel på google der sælger oplysninger i en vældig fart til højestbydende eller hvad pokker sker der. Jeg synes egentligt det virker lidt ubehageligt hvis jeg som lille selvstændig bliver taget af bagdøren på den måde, og synes også det virker som lidt af et mistilidskriterie for mine klienter hvis de oplever noget sådant.

Er der andre der har oplevet dette.

Er det lovligt.

Jeg har lyst til at ringe til firmaet og sige hvad H....... men vil egentligt hellere tage DEM ad bagdøren med lidt jura eller andet godt.

Hvad siger i.

Vh Rasmus

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:34

Hvis jeg havde en million kroner for hver eneste gang det der var sket med mig Tjaeh så ville jeg droppe ud af universitetet allerede idag :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:42

Rasmus Ramskov:
Hvad siger i.

Scary, følger lige med her hvis der skulle komme nogle vise ord om hvad der sker...

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et løst gæt...

Måske er din kunde er blevet offer for noget social engineering? Lad mig komme med et eksempel. Sælgeren har tidligere set et debatindlæg fra kunden, hvor kunden søgte den ydelse du sælger. Sælgeren kan også se din side ligger nummer et på Google, når der søges på ydelsen. Udfra det er det nærliggende at konkluderer, at kunden har besøgt din side i sin søgen efter udbydere af denne ydelse. Sælgeren ringer så op, og skaber en illusion for kunden, om hvordan tingene hænger sammen.

Jeg kan ikke forestille mig Google sælger så konkrete oplysninger, ned på enkeltmands niveau. Det vil skade deres virksomhed enormt, hvis det er muligt at købe adgang til søgeloggen, for en specifik Google bruger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:11

Hej

Nu er sælgere rigtig gode til at komme med forskellige argumentationer, og tit er de rigtig gode til at få oplysninger ud af folk, uden at de selv er klar over at de giver dem.

Det er den der med at man løst snakker og så taler man lidt om det ene så det andet, og så det tredje og til sidst sidder sælgeren, med alle de oplysninger han/hun skal bruge. Tager man fx mange forhørs teknikker, så er det faktisk den måde, man får folk til at snakke.

En forklaring på at de kontakter den kunde, i det øjeblik de kontakter dig, kan også skyldes lidt mere kriminelle metoder, med fx spyware orme og lign. Som gør at de kan læse deres mails og søgeresultater. Herunder også dine fx. Og det ses faktisk meget tit.

Det kan også skyldes tilfældigheder at de lige ringer i det øjeblik.

/Kenneth

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 07:43

Jeg udspurgte min klient meget grundigt (men jeg har desværre ikke en dygtig sælgers metoder til at hive oplysninger ud), og det lød som om det var meget unikt for hende at lede efter massage.  Hun havde helt konkret søgt efter sportsmassage.

Desuden er hun sygeplejerske i sidste halvdel af tyverne, og selvom der selvfølgelig er flere måder at indskrænke denne målgruppe på, så synes je alligevel det virker vildt hvis dette firma har råd til at ringe til alle. Men ok, sælgerlønninger er tit lave, og der er jo aviser og lignende der gør det samme. Men de ringer dog ikke og henviser så konkret til bestemte ydelser som man har søgt på nettet.

Var det blot en tilfældighed at denne opsøgende sælger ramt plet og i den grad formåede at hive oplysninger ud OG give min klient en mærklig smag i munden. Hun mente at jeg måtte have et eller andet på min webside der blev afluret men webmastertools siger ikke noget om malware. 

Kunne stadig væk være spændende hvis nogen havde lidt insiderviden.

Et spørgsmål er også om det er noget der er bare lidt uden for hvad der er tilladt her. Hvis ikke ringer jeg til firmaet for at få min nysgerighed styret.

God tosdag fra Rasmus 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)