Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

se lokal hjemmeside via ip-adresse

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er..

Jeg er igang med et projekt sammen med noget buddy's, og jeg sidder lokalt og udvikler. Men de vil selvfølgelig godt kunne følge med i hvordan udviklingen går, og om der er ting der skal ændres. 
Så hvordan kan jeg åbne op sådan de kan se den hjemmeside jeg har lokalt, via ip-adresse eller lign?

Sidder og bruger mamp, på mac.

- Niclas Schumacher 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

1) Find din IP adresse (www.myip.dk)

2) Åbn indstillingerne for din router og forward port 80 til den ip som din mac har på jeres hjemmenetværk (NAT). 

3) Send din IP (som du fandt i #1) til dine venner.

Så burde det virke :-) (såfremt I har et helt almindeligt og straight-forward netsetup derhjemme).

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 159
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kører Wamp så er det en god idé lige at sætte den over så den er på "online" mode

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:

1) Find din IP adresse (www.myip.dk)

2) Åbn indstillingerne for din router og forward port 80 til den ip som din mac har på jeres hjemmenetværk (NAT). 

3) Send din IP (som du fandt i #1) til dine venner.

Så burde det virke :-) (såfremt I har et helt almindeligt og straight-forward netsetup derhjemme).

Du skal gøre som Anders her siger, dog med en undtagelse, det er ikke port 80 du skal forwarde, det er port 8080... Da port 80 altid er forwarded ellers var det ikke muligt for folk at gå på nettet over hovedet, da den hovedsageligt bliver brugt til hypertext transfer protocol (HTTP), så derfor skal du bruge en anden port og i dette tilfælde så brug 8080

Og hvis du har gjort følgende og det stadig ikke virker, er det tit sådan at din ISP blokere for port forwarding, og derfor skal du ringe og bede dem om også at forwarde den port du skal bruge.


Mvh Christoffer 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer - Craditec:

Du skal gøre som Anders her siger, dog med en undtagelse, det er ikke port 80 du skal forwarde, det er port 8080... Da port 80 altid er forwarded ellers var det ikke muligt for folk at gå på nettet over hovedet, da den hovedsageligt bliver brugt til hypertext transfer protocol (HTTP), så derfor skal du bruge en anden port og i dette tilfælde så brug 8080

Og hvis du har gjort følgende og det stadig ikke virker, er det tit sådan at din ISP blokere for port forwarding, og derfor skal du ringe og bede dem om også at forwarde den port du skal bruge.


Mvh Christoffer 

Jeg taler om indgående trafik, ikke udgående :) Jeg har tidligere fået det til at virke med port 80 derhjemme i hvert fald. Omkring ISP og forwarding - hvis trådstarter har sin egen router (wireless eller w/e), burde man via dens webinterface kunne sætte portforwardingen op. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En anden simpel vej er teamviewer .. der kan de både følge med i koden og hvad du foretager der.. :)

Jeg bruger personligt selv teamviewer hvis vi sidder og skal lave webprojekter..

Linkhttp://teamviewer.com/da/index.aspx

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:

Christoffer - Craditec:

Du skal gøre som Anders her siger, dog med en undtagelse, det er ikke port 80 du skal forwarde, det er port 8080... Da port 80 altid er forwarded ellers var det ikke muligt for folk at gå på nettet over hovedet, da den hovedsageligt bliver brugt til hypertext transfer protocol (HTTP), så derfor skal du bruge en anden port og i dette tilfælde så brug 8080

Og hvis du har gjort følgende og det stadig ikke virker, er det tit sådan at din ISP blokere for port forwarding, og derfor skal du ringe og bede dem om også at forwarde den port du skal bruge.


Mvh Christoffer 

Jeg taler om indgående trafik, ikke udgående :) Jeg har tidligere fået det til at virke med port 80 derhjemme i hvert fald. Omkring ISP og forwarding - hvis trådstarter har sin egen router (wireless eller w/e), burde man via dens webinterface kunne sætte portforwardingen op. 

Okay, jeg har aldrig fået det til at virke med port 80, men what ever han kan jo prøve.

Og mht. ISP og det du snakker om så ja, du har ret i at han igennem web interfacet kan portforwarde, det har jeg heller ikke sagt han ikke kan :)
Jeg siger bare (taler af egen erfaring) at selvom man gør det hjemme, kan folks ISP tit have blokeret dem via deres eget system, altså så lige meget hvor meget du selv prøver vil det ikke lykkes da din ISP har blokeret for at åbne porte... og i sådan et tilfælde skal man bare ringe til sin ISP og bede dem om at åbne de porte man skal bruge i deres system.
 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Can't argue with that :-) Hvis ISP'en har lukket ned, er det selvfølgelig svært. Som det måske fremgår, har jeg ikke selv haft det problem tidligere.

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, det kunne jo også være fedt hvis trådstarters tilfælde var i samme båd som dig, i henhold til at ISP'en blokkere.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gutter. 
Fedt i giver den gas med hjælpen..
Mhh, jeg prøvede og ringe til telenor, som er dem der er min internet udbyder, og ham jeg fik fat i vidste ikke lige det helt store om at dette var muligt.

Han snakkede om at man kunne få sin privat ip global, så man kan tilgå den, men det kostede 150 kr yderligere per måned, og grunden til at jeg godt ville have det sådan andre kunne se det, var lidt for at få det gratis og jeg ikke skulle side på en server.

Men han vidste ikke rigtigt så meget om det ISP for at lukke det op.
Nu her når jeg prøver at gå ind på min-ip:8080, så bliver jeg redirectet til min router, hvilket er :2033.

Det ville være lidt træls at skulle bruge teamviewer, da vi begge så sidder og ser det samme. Istedet for jeg har mulighed for at rette på siden imens han sidder og finder ting der skal ændres.. (grafikeren går op i detajlerne!)

- Niclas Schumacher 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)