Klart, vi andre trak bare på smilebåndet
For nogle af os er viden varelagret. 1.000 kr for Jans viden på dette område synes jeg er et fund...
/Henrik
Tak Henrik og Ravn.
Forargelsen hos visse viser blot at de ikke ved hvad tingene koster.
Jeg ville på mindre end 20 timer kunne klarlægge alt, herunder men ikke begrænset til
1. Vejledning og overholdelse af Kosmetikbekendtgørelsen.
2. Udfærdige danske oversættelser der der afspejler produkternes kvalitet.
3. Lave trykklart materiale til flyers, in-store marketing m.v.
4. Give komplet liste over mulige aftagere i detailledet.
5. Give råd og vejledning omkring eventuel produktion i Europa eller Danmark.
6. Foranledige ændringsforslag til ændringer så produkter kan Svanemærkes eller få Blomsten
7. Kritisk gennemgå ingredienser og deres virke eller mangel på samme
8. Importmæssigt klarlægge alt så de rigtige toldsatser anvendes ved import
9. Vejlede i den organisatoriske opbygning.
osv osv osv osv..
Så hvis man synes omkring 20-30.000 er dyrt for at få et komplet forretningsgrundlag, så er det alene fordi man ikke har forstand på hvad man snakker om i dette henseende.
Jeg har en historie (faktisk flere) men vi holder os til denne ene...
For mindre end 2 år siden var der en der ville lancere en serie af produkter, som overholdte alt positivt og økonomien var også tilstede, så der var ingen problemer der samtidig med at der faktisk familiemæssigt også var en god historie der kunne "sælges" med. Alt var således topdollar, og det var bare at komme i gang,
Hvad skete der? INGENTING - over 1 million blev spildt, da man ikke havde et indgående kendskab til markedet og hvad forbrugerne egentlig ønsker og hvordan de agerer i markedet lige nu. Så istedet for at ændre strategi, så kuldsejlede projektet og er ingenting i dag.
Så det er ikke nok man "elsker" sit produkt, for hvis man ikke ved noget om tingene i almindelighed, så er det op ad bakke.
De ting der er på vej i Europa nu skete for ca. 3 år siden i USA, jeg vil naturligvis ikke røbe mine hemmeligheder, men tendensen er helt klar og derfor skal man være forandringsvillig og klar.
Så hvis min rådgivning som nogle antyder måtte virke som åger, så som sagt kan det kun bero på manglende viden og manglende erfaringer.