Hej Simon, Jamen Ravn har ret, der er en ydre EU toldmur, derfor er regler og satser ens... At mange virksomheder laver reshipping via England har mange grunde der ikke har noget med told at gøre.... Det kunne være Ltd. og beskatning af overskud og regler omkring Intellectual Proberty, som f.eks reglerne omkring replica møbler m.m. Moms kan der givetvis være små forskelle i. men stadig gælder loven om fjernsalg gælder også fra England.... så de fordele der evt. måtte være indtil 37-38.000 Euro forsvinder senest på det tidspunkt, som jeg har nævnt. Når alt det er sagt, så kan man jo altid bryde reglerne, hvis man vil, men det ændrer ikke ved det faktum at reglerne er der, ej heller hvis det skyldes at den engelske told ikke kan stoppe/checke alle forsendelser.. og nogen har måske valgt at udnytte dette... I Danmark kan du også slippe for told/moms på din private forsendelse fra Kina, hvis du er heldig eller har deklareret forkert... men kan være der er længere mellem stikprøverne i England, heller ikke det ændrer ved reglerne... Så Simon, vi snakker regler, du snakker undtagelser - lidt a la Jeg må heller ikke gå over for rødt, men det gør jeg nogengange alligevel... Lad være med at give folk "gode" ideer til luftige konstruktioner - så sjove er engelske fængsler heller ikke, sagde min afdøde onkel ;-) // |
kejseren:Undskyld jeg hijacker tråden - men hold kæft jeg er forarget man kan tillade sig disse årekarle timepriser for "gode råd"
Nu skal man jo ikke tro på alt hvad man læser... det var vist mest ønsketænkning
//