Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan slipper man for at betale afgift ved import af hudplejeprodukter fra USA?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Importøren:

Kan man heller ikke slippe såfremt varen importeres til et datterselskab reg. indenfor Eurozonen? Okay, jeg synes jeg plejer at betale både afgift og told når jeg køber produkter i USA... Men det kan da være jeg tager fejl og det hele er told. Mener bare der er 'straffe' afgifter på produkter købt i udlandet (her udenfor Europa), hvis de er i direkte konkurrence med produkter produceret indenfor Europa?

Det er jo svært at hjælpe dig når du ikke en gang selv ved hvad det er for afgifter du brokker dig over.

Du kan på ingen måde indføre vare til EU uden at betale told!! 

Ravn

Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:35

Nej, det kan du have ret i Wink - jeg må lige få styr på hvad der reelt skal svares afgift/told af? Ved du tilfældigvis hvor jeg kan finde det henne? Altså told/afgifter på hudplejeprodukter fra USA desuagtet om man tager det ind i landet som importør eller via et datterselskab?

Jeg synes bare, jeg har hørt en lille fugl synge om, at det er billigere at importere hvis man stifter et datterselskab i Euroland fremfor hvis man blot fungerer som importør, men det kan jo være det har været en fugl på vildveje...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:35

Har du i det hele taget checket om der er nogen afgifter på kosmetika?

Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:42

Det er der med sikkerhed - stort set alt fra USA til Europa bliver 'brandbeskattet' - Devil - og det går jo den modsatte vej også.

Jeg har også betalt told af de produkter jeg som privatperson har købt fra USA, så det er ikke det jeg tvivler på, det er mere hele opsætningen af forretningen, godkendelse af produkterme mv... Især er det væsentligt, at produkterne ikke bliver for dyre til Europa, hvilket de sandsynligvis vil blive hvis jeg blot nedsætter mig agent og videresælger. Der MÅ findes en løsning ...???!!!

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:47

Du VED altså ikke om der er told på hudplejeprodukter fra 3dje land (USA) du kan starte med at kontakte SKAT vdr dette.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:51
Importøren:

Produkterne er fantastiske. De er blevet testet på et antal kvinder i årevis mig selv iberegnet, og resultaterne er magnifique;)) - At jeg kalder mig novice, er baseret på, at jeg ikke har årevis af erfaring, men jeg kan kende god kvalitet når jeg møder det. Herudover er ejerne eksperter på området, har været i branchen i årevis hos'de helt store' og fik til sidst nok af 'varm luft på smukke krukker' og udlever nu deres principper og drømme med god samvittig og til glæde for forbrugerne...

Loyalitet, hmm, jo men det er nu ikke det der er min drivkraft.

Jeg tror du misforstår mit svar med loyalitet, for jeg tænker mere på kundernes holdninger end din.

Kan genkende visionen og forstår tankerne om kvaliteten og væk fra de stores varme luft, men forventer du at kunderne hurtigt kan se forskellen?

Har du erfaring som selvstændig?
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener ikke der er nogen afgift på parfume mere, og det er vist 10 år siden den blev fjernet...told og moms er det samme i hele EU som det er blevet nævnt, men Tag fat i SKAT og få en bindende toldoplysning/toldinforation så ved du besked.

Den helt store fidus ved England udebliver efter min mening alligevel sådan rent told/momsmæssigt (se ovenfor).... for når du har solgt for over Euro 37-38.000 skal du alligevel betale/afregne dansk moms på varene via dansk momsno. jf. loven om fjernsalg...

Lad være med at falde i samme "tudefjæs" rolle som mange iværksættere og bekymre dig om skat og afgifter før du har tjent en eneste krone eller købt/solgt en eneste kasse, det fjerner fokus fra din hovedforretning.

Men check godkendelser af produktet.

Man kan kort sige, hvis en lille smule told og moms ødelægger din "forretning" så er det simpelthen fordi du har købt for dyrt/dårligt ind eller har for lille markup.

Har du spørgsmål eller mangler du ydeligere må du gerne sende en PM.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:28

Told og afgift er iøvrigt ikke det samme, det virker som om du blander begreberne sammen....

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 18:12

Ravn:

Simon Greve:

Jeg vil mene at UK er det eneste land i EU, som kan importere varer afgiftsfrit fra ikke-EU lande. Så det kunne være en mulighed. Dog er jeg slet slet ikke inde i importreglerne i England. 

Sikke da en gang sluder og vrøvl du skriver. Alle lande I EU har de samme toldregler og toldsatser.

Ravn

Jeg tror desværre nærmere det er dig, som ikke ved, hvad du snakker om.

Hvorfor tror du, at mange kinesiske og amerikanske butikker, laver re-shipping via. UK til EU? For at slippe for told og moms.

Jeg nævner iøvrigt, at jeg ikke ved om reglerne er de samme for erhverv - men for privatpersoner, er det et faktum, at varer der kommer fra andre lande end europæiske, kan slippe for told og moms, ved at få dem re-shippet fra UK.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 18:21

Entrepreneur - Jan:
Skulle jeg gøre det, og jeg kan det der, så ville det ikke koste under 1.000 i timen.

Undskyld jeg hijacker tråden - men hold kæft jeg er forarget man kan tillade sig disse årekarle timepriser for "gode råd"

Supply Chain blæksprutte

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)