Jeg har fået et godt tilbud om at importere de skønneste hudplejeprodukter fra USA, men inden da, er der jo lige nogle 'men'er' der skal besvares og løses? Da jeg er en absolut novice indenfor denne branche, har jeg et par spørgsmål både af skatteteknisk karakter, men også juridisk ifht etiketter, godkendelse mv... Først og fremmest skal jeg finde ud af, HVORDAN jeg kan slippe for at betale den dyre importafgift på produkterne (de vil nemlig ikke være konkurrencedygtige, hvis afgiften ryger på)! - Gøres det bedst ved at oprette et datterselskab eller lignende i DK eller et andet europæisk land (og i givet fald HVILKET land er mest lukrativt, hvor der samtidig kan sælges afgiftsfrit i DK)? - Og det skal naturligvis være det amerikanske selskab der starter selskabet op og evt. 'ansætter' mig som ansvarlig eller ...? Hvordan får man produkterne godkendt i Europa - de skal vel igennem en eller anden form for certificering før de kan sælges legalt? Og hvilke krav er der til etiketter og forbrugerinformation? (er det meget forskelligt fra lovene i USA)? Alternativt har vi talt om at få produkterne produceret i Europa, men det er umiddelbart lidt for besværligt. Det bedste vil være, at de producerer i USA, sender afgiftsfrit til deres datterselskab etc i Europa og videre derfra? Håber virkelig der er nogle eksperter på linjen der kan vejlede hele vejen rundt - også gerne omkring hvad hele dette menageri sådan ca. koster i opstartsfasen. Tusind tak
|
Importøren:(og i givet fald HVILKET land er mest lukrativt, hvor der samtidig kan sælges afgiftsfrit i DK)?
Jeg vil mene at UK er det eneste land i EU, som kan importere varer afgiftsfrit fra ikke-EU lande. Så det kunne være en mulighed. Dog er jeg slet slet ikke inde i importreglerne i England.