Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan slipper man for at betale afgift ved import af hudplejeprodukter fra USA?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et godt tilbud om at importere de skønneste hudplejeprodukter fra USA, men inden da, er der jo lige nogle 'men'er' der skal besvares og løses? Da jeg er en absolut novice indenfor denne branche, har jeg et par spørgsmål både af skatteteknisk karakter, men også juridisk ifht etiketter, godkendelse mv...

Først og fremmest skal jeg finde ud af, HVORDAN jeg kan slippe for at betale den dyre importafgift på produkterne (de vil nemlig ikke være konkurrencedygtige, hvis afgiften ryger på)! - Gøres det bedst ved at oprette et datterselskab eller lignende i DK eller et andet europæisk land (og i givet fald HVILKET land er mest lukrativt, hvor der samtidig kan sælges afgiftsfrit i DK)? - Og det skal naturligvis være det amerikanske selskab der starter selskabet op og evt. 'ansætter' mig som ansvarlig eller ...?

Hvordan får man produkterne godkendt i Europa - de skal vel igennem en eller anden form for certificering før de kan sælges legalt? Og hvilke krav er der til etiketter og forbrugerinformation? (er det meget forskelligt fra lovene i USA)?

Alternativt har vi talt om at få produkterne produceret i Europa, men det er umiddelbart lidt for besværligt. Det bedste vil være, at de producerer i USA, sender afgiftsfrit til deres datterselskab etc i Europa og videre derfra?

Håber virkelig der er nogle eksperter på linjen der kan vejlede hele vejen rundt - også gerne omkring hvad hele dette menageri sådan ca. koster i opstartsfasen. Tusind takSmile

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 23:28

Importøren:
(og i givet fald HVILKET land er mest lukrativt, hvor der samtidig kan sælges afgiftsfrit i DK)?

Jeg vil mene at UK er det eneste land i EU, som kan importere varer afgiftsfrit fra ikke-EU lande. Så det kunne være en mulighed. Dog er jeg slet slet ikke inde i importreglerne i England. 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:49
Hejsa, det er noget af en opgave du kaster dig ud i..(i mine øjne)...

Jeg skal ikke kunne svare dig men skriver fordi min samarbejdspartner er amerikansk og her har man for nogle af de produkter der er i porteføljen valgt at have en europæisk base i Holland.

Hvis du er novice, hvordan er du så kommet frem til at det er nogle af de skønneste produkter?

Opstartsfasen hvad dækker det? Mange kvinder er jo loyale/trofaste selvom mange af produkterne i virkeligheden er noget skod...

Mvh Martin
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:09

Importøren:
Håber virkelig der er nogle eksperter på linjen der kan vejlede hele vejen rundt

Inden du bruger mere tid, så få ingredienslisterne på produkterne og se om der er nogle af dem der indeholder stoffer som er på forbudtlisten i EU.

At skulle vejlede dig hele vejen rundt tager mange timer og koster mange penge.

Skulle jeg gøre det, og jeg kan det der, så ville det ikke koste under 1.000 i timen.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 12. May 11
Skrevet kl. 09:22

Tak for svaret. Men det jeg tænker på, er etablering af datterselskab i et europæisk land (helst i DK), ikke decideret import til ekstern importør (for det kaldes vel ikke 'import', når det er datterselskabet, der er modtager eller ...)?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 09:37

Simon Greve:

Jeg vil mene at UK er det eneste land i EU, som kan importere varer afgiftsfrit fra ikke-EU lande. Så det kunne være en mulighed. Dog er jeg slet slet ikke inde i importreglerne i England. 

Sikke da en gang sluder og vrøvl du skriver. Alle lande I EU har de samme toldregler og toldsatser.

Ravn

Tilmeldt 12. May 11
Skrevet kl. 09:38

Martin Slot:
Hvis du er novice, hvordan er du så kommet frem til at det er nogle af de skønneste produkter?

Opstartsfasen hvad dækker det? Mange kvinder er jo loyale/trofaste selvom mange af produkterne i virkeligheden er noget skod...

Produkterne er fantastiske. De er blevet testet på et antal kvinder i årevis mig selv iberegnet, og resultaterne er magnifique;)) - At jeg kalder mig novice, er baseret på, at jeg ikke har årevis af erfaring, men jeg kan kende god kvalitet når jeg møder det. Herudover er ejerne eksperter på området, har været i branchen i årevis hos'de helt store' og fik til sidst nok af 'varm luft på smukke krukker' og udlever nu deres principper og drømme med god samvittig og til glæde for forbrugerne...

Loyalitet, hmm, jo men det er nu ikke det der er min drivkraft.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 09:41

Importøren:
Først og fremmest skal jeg finde ud af, HVORDAN jeg kan slippe for at betale den dyre importafgift på produkterne (de vil nemlig ikke være konkurrencedygtige, hvis afgiften ryger på)!

Jeg forstår ikke hvad er det for en dyr afgift du snakker om ?? Hvis det er told du mener så er toldsatsen den samme i alle EU lande.  Iøvrigt kan du naturligvis ikke slippe for at betale told når varen kommer til EU.

Mvh

Ravn  

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 09:53
Hvad med reg som i import cvr
Tilmeldt 12. May 11
Skrevet kl. 11:19

Kan man heller ikke slippe såfremt varen importeres til et datterselskab reg. indenfor Eurozonen? Okay, jeg synes jeg plejer at betale både afgift og told når jeg køber produkter i USA... Men det kan da være jeg tager fejl og det hele er told. Mener bare der er 'straffe' afgifter på produkter købt i udlandet (her udenfor Europa), hvis de er i direkte konkurrence med produkter produceret indenfor Europa?

Er der nogen der kender til gratis eller meget billig rådgivning i min situation? Tak for hjælpen:)

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)