Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spammer der linker til google.com, bing.com og yahoo.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever efterhånden meget tit at "spammers" der kommer forbi min blog www.prestatips.dk og spammer med kommentarer, det er der sådan set ikke noget underligt i. Men normalt så er det folk der linker til deres egen hjemmeside, men jeg synes oftere at der linkes til yahoo.com bing.com og google.com. Hvad i alverden er den dybere mening med at spamme links til søgemaskinerne?

Jeg nægter næsten og tro på at det er google, bing og yahoo selv der gør det.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:01

er det også den adresse som man kommer til hvis man kører musen over eller klikker på linket.

Fordi det er jo det de gør er at link teksten er google men hvis man klikker så sender de en til amino hvis skal holde os til pænere domæne navn

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 6. Sep 09
Skrevet kl. 22:18

Det er den URL der gemmer sig bag navnet når man skriver en sin hjemmeside adresse inden man skriver kommentaren, så ja det er den URL man kommer til.

Der er ingen links i kommentar teksterne.

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 22:22

Jeg oplever det samme for tiden. Undrer mig også meget over det!
Følger lige lidt med her. ;-)

Mvh Alexander

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:31

Hej Tim & Alexander,

I har formentlig været udsat for testkørsler af en art. En spammer, der ser, hvor han kan få godkendt sine kommentarer og opbygger lister til fremtidig brug.

Tilmeldt 6. Sep 09
Skrevet kl. 22:43

Det giver noget meget god mening.

Frank Hellerup Madsen:

Hej Tim & Alexander,

I har formentlig været udsat for testkørsler af en art. En spammer, der ser, hvor han kan få godkendt sine kommentarer og opbygger lister til fremtidig brug.

Det giver meget god mening!

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 22:49

Frank Hellerup Madsen:

Hej Tim & Alexander,

Det må jeg indrømme, at jeg ikke tror, med mindre det er en meget, meget effektiv spammer. Nogle venner og jeg har snakket om det her, og ingen af os kan finde en løsning.

En af mine venner har noget der minder om 20 forskellige hjemmesider i forskellige genre, som ikke linker til hinanden og ej heller har samme IP. 15-16 af disse blogs, har modtaget kommentarer med links til primært bing.com og ask.com - ikke google eller yahoo.

Jeg har selv nogle enkelte wordpress-blogs og disse har også modtaget nogle kommentarer, og disse er alle med "bing.com" i afsenderens hjemmeside. Ingen af dem har links i selve kommentaren.

Det er selvfølgelig muligt du har ret, men det virker lidt suspekt :-) Men man ved sgu aldrig.

Med Venlig Hilsen
Morten - sengetid..

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 6. Sep 09
Skrevet kl. 23:03

Det kan jo sagtens være noget automatiseret noget der kører via nogen proxy servere eller sådan noget?! Jeg har ikke så meget forstand på det, men der er måske nogen der ikke ser det som spam hvis det er google der linkes til, og derfor lukker op for kommentaren. På danske blogs er det heldigvis hurtigt afsløret når teksten er på engelsk.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:14

Frank Hellerup Madsen:

Hej Tim & Alexander,

Jep, der ligger meget mere bag linkspam end man umiddelbart skulle tro. De dygtige linkspammere bygger linkspam i lag på lag, dvs. de spammer links ovenpå spammede links i store netværk og på den måde skaber de et falsk billede af relevans for ellers ubrugelige links. Det er faktisk ret sjovt at følge 'snoren' tilbage hvis man får besøg af nogle af de professionelle linkspammere. Ofte ligger der et kæmpe netværk bag af spammede blogs, forums, gæstebøger, wikier og hackede sider. Det er ikke for børn! Det er lidt ærgeligt disse link-genier ikke bruger deres evner mere konstruktivt!
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)