Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til start af en virksomhed - 2 enkeltmands virksomheder skal arbejde sammen

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret Peter.

så lige at jesper havde sagt aps, så ville egentligt godt lige høre hvad han har at sige om risiko og skattemæssige fordele.

Men jo I/S er også noget vi har overvejet. Men tror at med risiko, mener han vidst det, at vi hæfter for hinanden, så hvis vi står i gæld med f.eks. 50.000 og min ven ingen penge har, så er det mig der skal betale de 50.000 alene. 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:56

Tja. 

Jeg er jo også en af dem der har prøvet et I/ S med min daværende bedste ven. Efter vi havde lukket virksomheden og lavet bruddet på kontrolleret form måtte jeg tage en alvorlig snak om at få gælden til SKAT betalt (som blev opkrævet hos mig). Det gjorde han heldigvis, men sådan går det ikke altid.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 24. Oct 11
Skrevet kl. 22:00

Hej Jesper.

ja jeg kan godt se der kan være den risiko. Men grunden til i har fået gæld, må vel skyldes at i har gjort noget forkert?

mig og min ven, vi regner ikke med at putte flere penge i firmaet end vi selv har, så vi kommer altså ikke til at låne nogle penge, så vi skylder. det bliver af vores egenkapital, og dermed skylder vi jo ingen penge, hvis det nu skulle gå hen og blive en fiasko.

mvh.

Oliver 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen risiko skal i da have med i overvejelserne.

Er der nogle risici ved et I/S, som vi ikke kan forsikre os ud af?

Skattefordelen kan jeg ikke se ved ApS, tværtimod!

I bør heller ikke overdimensionere, ApS+holding, hvor holding mange gange er mere til besvær end

gavn.

Og stadig, et SMBA er et udmærket valg, hvor i ikke hæfter personligt og solidarisk.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05

Jesper:
Jeres gamle enkeltmandsvi rksomheder bliver så til holding-selskaber, hvilket give en begrænset hjæftelse

Det hænger ikke sammen det du skriver?

Et I/S er et godt bud på en virksomhedstype i opstart, da et evt. underskud kan fratrækkes direkte i anden personlig indkomst. Uanset hvad bør man altid holde firmaform op mod risiko, men der behøver jo ikke være en risiko i alle forretninger.....

/Henrik

Tilmeldt 24. Oct 11
Skrevet kl. 22:09

Peter - Revisor:
Og stadig, et SMBA er et udmærket valg, hvor i ikke hæfter personligt og solidarisk.

tak for svarene i hvertfald:

jeg vil lige læse lidt mere om SMBA da jeg ikke kender så meget til det, men det lyder i hvert fald som en mere sikker løsning?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:18

Henrik Koudahl:

Et I/S er et godt bud på en virksomhedstype i opstart, da et evt. underskud kan fratrækkes direkte i anden personlig indkomst. Uanset hvad bør man altid holde firmaform op mod risiko, men der behøver jo ikke være en risiko i alle forretninger.....

Nej der behøver ikke være en risiko i alle forretninger.

Men det er jo også en god ide og oplyse hvad risikoen er. Kan jo ikke bare sige at I/S er godt. Hvis han ikke har det rigtige grundlag så kan man heller ikke hvad han skal være opmærksom på i fremtiden.

Der er ikke rigtig nogle kommentar til Peter ide om Smba er det fordi det er et fy ord.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22

Hvorfor er SMBA et FY-ord..har selv haft 4 af slagsen og stifter mange for kunder.

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Oct 11
Skrevet kl. 22:23

Peter - Revisor:
Og stadig, et SMBA er et udmærket valg, hvor i ikke hæfter personligt og solidarisk

Peter, jeg tænkte på, om du ikke lige kunne give meget kort, 3 fordele og måske et par ulemper ved at gå over i en SMBA.

* til jer andre

vi har tænkt over den risiko der er, og at vi selvfølgelig kan ende med at miste lidt penge, men som jeg sagde før, når vi ikke går ud og låner penge, men bruger fra vores egenkapitel, så er det jo egentligt kun det vi mister, og så skylder vi jo ingen penge, tænker jeg lidt ?  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28

Jo.

Ingen personlig og solidarisk hæftelse

Ingen indskudskapital

Ikke krav om indsendelse af regnskab til EogS

I må låne af kapitalen i SMBA`et(må man ikke i ApS)

Ulemper:

2 stiftere

Er ikke så anset..men det afhænger jo ikke af selskabsformen, men af personerne bagved.

MvH

Peter

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)