Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP ForsideDesign - nyhedsbrevstilmelding eller facebook?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Jun 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Wilke promotion A/S Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ciao Aminos

Jeg kan ikke beslutte om jeg skal have fokus på tilmeldning til nyhedsbrev eller en facebook boks på forsiden af min shop www.WiStore.dk ?

Det drejer sig om boksen øverst til højre.

Indtil videre har jeg fået ok tilfredsstillende antal tilmeldinger til nyhedsbrev, men har ikke rigtig fået gjort noget ved indsamling af venner til min facebookside.

Hvad syntes du jeg skal have fokus på - tilmeldinger til nyhedsbrev eller facebook? 

Fordele/ulemper, din erfaring samt gode råd modtages meget gerne!

Mvh Jeppe

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

Det kommer helt an på hvor godt du formår at lave handlings/købs relevante tiltag på hver enkelt platform.

Det er svært at veje den ene over den anden før der er en klar strategi for hvad hver platform skal håndtere.

Fordelen ved nyhedsbreve er jo at det er ekstremt målrettet, og dem der siger ja til nyhedsbrevet er folk der VIL have købsrelevante nyheder. 

De sidste mange nyhedsbreve jeg har lavet for mine kunder, har inkluderet facebook like funktionalitet til selve nyhedsbrevet, så her fik vi den ekstra sociale interaktion med, som man ellers kunne have vejet fordel til Facebook boksen.

Facebook boksen har dog den fordel, at man (hvis du viser fotos), kan have et hamrende godt incitament for at foretage et køb i din forretning, hvis man kan se at en af ens venner har "syntes godt om" siden i forvejen...

Samtidig er der naturligvis alle de fordele ved facebook som du kender i forvejen, men alt efter hvordan du har lavet din strategi, vil jeg normalt sige at facebook er til interaktion og styrke dine kundes tiltro til dig og din forretning, ikke målrettet direkte salg, men igen kan man også lave shops i facebook, hvor du kan linke direkte til siden, så igen kommer det helt an på din strategi her.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Jeg synes Steffen har nogle rigtig gode pointer, som jeg kun kan tilslutte mig.

Dit valg af højreboks afhænger meget af, hvad du vil opnå, og hvad det skaber af værdi for dig og ikke mindst dine kunder/besøgende.

Hvis du vælger facebook-boksen, lægger du jo op til mulighed for dialog og interaktion med dem, som "synes godt om" din side. Hvis du vælger nyhedsbrevet, kommer det til at handle mere om énvejs-kommunikation, hvor du deler nyheder, tilbud og lign. Men det vil være oplagt at tilføje et standard-link i nyhedsbrevet til din facebook-side, så folk kan tilmelde sig den vej igennem. Og på din facebook-side vil du så også kunne tilføje en "tilmeld nyhedsbrev"-funktion. Så kommer du hele vejen rundt Smile

Som Steffen også skriver, så vil det måske give en større tilslutning af "fans" på facebook, hvis besøgende kan se, at der er andre (måske af deres venner), som synes godt om din webshop. Men det skal så gøres klart, om du har en facebook-side bare for at få fans, eller om den har en reel værdi i forhold til aktiviteten i din shop.

Det, som jeg synes du skal gøre klart både for dig selv og de besøgende, er, hvad man får ud af at tilmelde sig nyhedsbrevet og din facebook-side. For der er ikke meget værdi i at "synes godt om" noget eller modtage mails, som ikke har noget klart formål eller budskab.

Jeg tror dog, at hvis du først får skabt en trofast skare af kunder, så er der stor chance for, at de vil følge dig begge steder. Men så er spørgsmålet jo bare, hvor du gerne vil have at de skal starte Smile

Mange hilsener

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

OFF TOPIC: Kunne se du gjorde brug af Wilke Wisdom, og lagde bare mærke til deres logo der er 100 pct. identisk med word ikonet bare i grønt :S

Anyway.. syntes du skal fokusere på Facebook, numindre du har tænkt dig at køre mange kampagner mv. som er essentielle til nyhedsbreve.

På facebook kan du annoncere nye produkter uden folk bliver "sure" det er lidt modsat nyhedsbreve efter min mening, hvis man bliver spammet for meget så sletter man sig bare :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)