Ciao Aminos Jeg kan ikke beslutte om jeg skal have fokus på tilmeldning til nyhedsbrev eller en facebook boks på forsiden af min shop www.WiStore.dk ? Det drejer sig om boksen øverst til højre. Indtil videre har jeg fået ok tilfredsstillende antal tilmeldinger til nyhedsbrev, men har ikke rigtig fået gjort noget ved indsamling af venner til min facebookside. Hvad syntes du jeg skal have fokus på - tilmeldinger til nyhedsbrev eller facebook? Fordele/ulemper, din erfaring samt gode råd modtages meget gerne! Mvh Jeppe |
Hej Jeppe,
Det kommer helt an på hvor godt du formår at lave handlings/købs relevante tiltag på hver enkelt platform.
Det er svært at veje den ene over den anden før der er en klar strategi for hvad hver platform skal håndtere.
Fordelen ved nyhedsbreve er jo at det er ekstremt målrettet, og dem der siger ja til nyhedsbrevet er folk der VIL have købsrelevante nyheder.
De sidste mange nyhedsbreve jeg har lavet for mine kunder, har inkluderet facebook like funktionalitet til selve nyhedsbrevet, så her fik vi den ekstra sociale interaktion med, som man ellers kunne have vejet fordel til Facebook boksen.
Facebook boksen har dog den fordel, at man (hvis du viser fotos), kan have et hamrende godt incitament for at foretage et køb i din forretning, hvis man kan se at en af ens venner har "syntes godt om" siden i forvejen...
Samtidig er der naturligvis alle de fordele ved facebook som du kender i forvejen, men alt efter hvordan du har lavet din strategi, vil jeg normalt sige at facebook er til interaktion og styrke dine kundes tiltro til dig og din forretning, ikke målrettet direkte salg, men igen kan man også lave shops i facebook, hvor du kan linke direkte til siden, så igen kommer det helt an på din strategi her.