Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det at starte en niche webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg har ingen forstand på det at starte webshop og er helt ny i det. Derfor kunne jeg godt tænke mig lidt viden omkring det at starte en niche webshop. 

Jeg har siddet lidt med tanken om, at starte en webshop op, som skal sælge en eller anden form for niche produkt. Men hvad kræver det egentlig at starte en niche webshop? Jeg kunne forestille mig, at konkurrencen er hård og det er et stort sats? 

Jeg søger lidt nogle gode råd, om hvad jeg skal huske på, og hvad jeg bestemt ikke skal gøre. Eventuelt nogle artikler, videoer/podcasts eller andet ville være fedt.

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 10:18

Selv om du ikke er ved at starte en affiliatesite, kan du med fordel kigge affiliateeksperterne over skulderen når du skal vælge niche, dit søgeordsarbejde er jo det samme om du er affiliate på en niche, eller har en nichewebshop, søg eksempelvis på Saugstrup, han er skarp på affiliate, og så kommer du ikke uden om Rosenstands SEO-Lex

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 12:29

Ja, jeg skal nok have gang i en ordentlig omgang søgeordoptimering. Det var jeg godt lidt klar over. 

Men bruger folk overhovedet nettet til at købe deres kondomer, magneter, blyanter eller andet? Er det spild af tid?

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 13:20

Der findes et hav af webshops, så find ud af hvordan du vil skille dig ud :)

Personligt har jeg erfaret, der opstår rigtig mange sjove/dumme udfordringer i forbindelse med en webshops, jeg ikke havde set komme. Fx. at skulle læse noget jura halløj i forhold til CE mærkning af vare. Så afsæt mere tid end du regner med at bruge på det.

De bedste tanker Mai

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 13:37

Tak for dit indlæg Mai. 

Det er nok altid en god ide at afsætte mere tid end man regner med at bruge på sine projekter ;-) Især fordi at der kan opstå problemer, som at skulle læse på regler :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 13:52

Sebastian K. Sørensen:
Men bruger folk overhovedet nettet til at købe deres kondomer, magneter, blyanter eller andet? Er det spild af tid?

Hvis du virkeligt har den bekymring, hvorfor undersøger du så ikke noget om statistik på nettet, inden du begynder at kaste dig ud i at søge råd om at starte nicheshops? Tænk hvis du har brugt 18 timer på at dygtiggøre dig på niche webshops og så finder ud af at folk faktisk ikke handler online. Så har du spildt 18 timer.

Min bedste overbevisning er at folk køber den slags på nettet Wink

Du kan evt. læse bogen e-værksætteren. Det er en meget god begynderbog, hvis du vil starte webshop.

Held & lykke med det

Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 13:54

Hej Morten,

Tak for dit indlæg :-) 

Jeg vil kigge på den bog du snakker om det :o) 

dbh.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)