Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab - skær det venligst ud i pap!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg driver et enkeltmandsfirma, og har dd. haft en omsætning på ca. 90000 i 2011. Jeg har møde med revisor, som hjælper mig med årsregnskabet midt i januar, men jeg vil alligevel gerne have tingene skåret lidt ud i pap -

HVORDAN FINDER JEG DET BELØB JEG SKAL BETALE SKATTEN AF?!?!

Jeg er klar over at indtægter og udgifter skal trækkes fra hinanden, men er det ikke en udgift, når jeg køber en varer der skal sælges, eller er det en investering? De udgifter firmaet har haft, er det så kun driftsudgifter så som pc, printer, fragt osv, og dermed IKKE varer til videresalg? Lige pt har jeg vel et varerlager på 30-40000, som jeg håber kan blive barberet ned inden jul....

Håber det gav mening..og hjæææælp mig venligst med at forstå :)

På forhånd tak!

Mvh Berit

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har da selvfølgelig også UDGIFTER til et varelager ;)

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber varer for en kostpris på 40.000 kr. i løbet af året og kun sælger varer svarende til en kostpris på 10.000 kr. i løbet af året, så vil dit vareforbrug(din udgift) kun være 10.000 kr.

Den resterende del af varelageret på 30.000 kr. vil blive optaget som et aktiv i balancen og således ikke få driftseffekt før du sælger hele det resterende varelager i januar næste år:)

Håber det giver mening for dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Leo Bak-Kristensen:
Du har da selvfølgelig også UDGIFTER til et varelager ;)

Er et varelager en udgift i regnskabsmæssig forstand. Bliver mit firma fattigere ved at jeg køber varer hjem til lager?Hmm

/Henrik

Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nope.. Men i det øjeblik du sælger varene, og de dermed udgår fra varelageret: dér bliver de en udgift. (Men så har du forhåbentlig samtidigt en omsætning på dem Stick out tongue)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)