Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan henvender jeg mig til butikkerne?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har længere tid gået og tænkt på at importere et produkt jeg har fundet i USA. Har nu fundet produktet og er ret godt med i hvad der skal til for at importere med told og skat osv. 
Mit problem er nu at jeg godt kunne tænke mig at sælge dette produkt til discount butikker som Netto, Fakta, Remo 1000 osv., men jeg er i tvivl om hvordan det skal foregå og hvor jeg skal henvende mig. Jeg har en nogle enkelte styk liggende hjemme som kan vises frem.

Hvordan henvender jeg mig til butikkerne jeg ønsker at sælge produkterne igennem? 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:20

Du kunne jo starte med at kontakte dem?

Tlf.nr. 43 86 43 86  <Fakta

tlf. 43 56 88 11 < Netto (åbent mandag til fredag kl. 8.30-16)

Venlig hilsen
Milos

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 17:00

Kodeordet er Indkøbsafdelinger... hos dem du vil have fat i...

Men hvad med Lidl, Aldi, Kiwi, Spar, Supergros, Dagrofa og andre kæder i Skandinavien hvis du mener produktet kunne passe ind der også?

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:16

Hej Rasmus

Du skal først og fremmest have fat i indkøbsafdelingerne i de forskellige kæder.
Der er få i Danmark (de ejer de fleste kæder).
Men det er hård konkurrence og du skal virkelig have et godt produkt og kunne konkurrere på prisen.
Husk på kæderne har meget store indkøbsafdelinger som selv står for at spotte nye varer ude i den store verden.

Men giv dem et ring og eksister på at måtte komme forbi og præsentere det for dem.
Siger de ja her er du et godt stykke af vejen.

Hørte engang en indkøbsmedarbejder i en af de store danske organisationer sige at op mod 95 % af de henvendelser de fik og produkter de gennemgik ikke var attraktive for dem (heri enten økonomisk, ejerdele eller import).

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:46

Ronni Larsen:
Hørte engang en indkøbsmedarbejder i en af de store danske organisationer sige at op mod 95 % af de henvendelser de fik og produkter de gennemgik ikke var attraktive for dem (heri enten økonomisk, ejerdele eller import).

Det tal kan sikkert sagtens være rigtigt, men der har været en tendens en overgang til flere kæder gerne vil have en agent/importør imellem pga. juridiske forhold (produktansvar, garanti m.m.) om det helt er sådan endnu ved jeg ikke, men det kunne være din mulighed.

Men der er ingen tvivl om at som Ronni siger, så skal man være skarp i hele sit setup når man drømmer om at komme ind ved de store detail- og grossistkæder som leverandør.

God vind med projektet....

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:54

Har oplysningerne fra en jeg kender som engang skulle producere økologisk pasta og de fik lov på prøve at sælge igennem Coop. Men det var en hård process.

Ja man skal aldrig kaste håndklædet i ringen på forhånd.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:02

Hej

Jeg talte for et par måneder siden med min lokale brugs-uddeler om præcis det emne og han sagde, at indkøbsafdelingen hos Coop var væsentligt mere lydhøre overfor nye leverandører end man umiddelbart skulle tro. Han sagde, at med det rette setup og priser, skulle det ikke være umuligt og opfordrede til at flere forsøgte sig.

Kast dig ud i det og held og lykke.

Michael

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:14

Må den lokale butikschef ikke selv köbe in?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:21

Jo, det måtte han gerne, men han betaler for lagerstyring, bogføring mm, så min brugs-uddeler har kun en enkelt leverandør, som han køber hos udenom kæden. Det er for besværligt at have alt for mange, som kører i et separat indkøbssystem.

Michael

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)