Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for privat indskud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har lige et lille spørgsmål ved opstart af Aps.

Får jeg et fradrag i år for de 80.000 kr jeg har sat ind på min etablerings konto da jeg oprettede mit Aps selskab i år. Og skal jeg skrive den ind i min forskuds opgørelse i 2011, eller har jeg misforstået noget.

Tømrer og ingeniør i Horsens

v/ Kenneth Lesemann

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Op

Tømrer og ingeniør i Horsens

v/ Kenneth Lesemann

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved en etableringskonto har du ret til et ligningsmæssigt fradrag i din skattepligtige indkomst.

Skatteværdien af fradraget udgør derfor ca. 33%.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formoder du mener, at du har indskudt 80.000 kr. i forbindelse med en faktisk stiftelse af et ApS og ikke at du har indskudt 80.000 kr. på en etableringskonto med henblik på en senere stiftelse af et ApS. Er det korrekt forstået?

Indskud på en etableringskonto vil rigtigt nok kunne give dig fradrag ved opgørelsen af din skattepligtige indkomst, mens en stiftelse af et ApS ved kontant indskud af kr. 80.000 ikke er fradragsberettiget - der er reelt bare tale om en omklassificering af dine aktiver/allerede beskattede midler.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der bleve oprettet en konto i banken, hvor jeg satte de 80.000 ind, og så blev Aps selskabet oprettet derefter.

Men er den eneste forskel bare at det hedder en etablerings konto.

Det der ligger i det er at jeg har købt aktiver i mit privat ejet firma, for de 80.000 kr. Men dem skal jeg jo betale skat af for at få ud. Og jeg ender så med at have underskud på Aps'et, og det kan jeg jo ikke trække fra.

Ville jeg bare have kunnet lavet det privat ejet om til Aps med de aktiver der nu var I det?

Tømrer og ingeniør i Horsens

v/ Kenneth Lesemann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Lesemann:
Ville jeg bare have kunnet lavet det privat ejet om til Aps med de aktiver der nu var I det?

Ja hvis du havde aktiver i det der tilsammen var 80.000 kr. værd....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)