Vi er en lille produktionsvirksomhed med en relativ lille eksport til udlandet. De udenlandske kunder vi har i dag er opstået mere eller mindre tilfældigt, eks. fundet på messer o.l., men vi vil gerne have denne del af vores salg intensiveret.
Vi har ikke selv ressourcer til at bearbejde de udenlandske kunder systematisk og overvejer nu på hvilken måde vi bedst kan få denne del af salget outsourcet. Vi forventer at vores eksport skal gå via agenter i de enkelte lande men søger idéer/løsninger til hvordan vi får etableret de nødvendige kontakter. Findes der eks. virksomheder i Danmark der beskæftiger sig med at "forbinde" danske virksomheder med agenter i udlandet?
En løsning kunne eks. være en freelance provisionslønnet eksportsælger som ville være interesseret i at tage vore produkter ind, men jeg ved slet ikke om en sådan konstruktion er noget der findes.
Inputs er mere end velkomne, og skulle der sidde nogle Aminoer som måske kunne tænke sig, sammen med os, at være med til at udbrede nogle danske produkter på de udenlandske markeder for hjælpemidler til handicappede,er de meget velkomne til at kontakte mig via Amino. Så kan vi derefter se om vi kan finde ud af noget sammen.
Hej Claus fra en lille produktionsvirksomhed med en relativ lille eksport
Vi er også en lille dansk virksomhed som netop beskæftiger sig med at "forbinde" danske virksomheder med agenter i udlandet, især med de østeuropæiske markeder.
Jeg vil gerne høre nærmere om jeres produktion og måske også få tilsendt nogle materialer, før jeg kunne komme med et konkret svar på en særlig konstruktion/strategi for afsætningen af jeres udstur på de østeuropæiske markeder.
Vi har i øvrigt kendskab til det medicinske marked i Østeuropa (Baltikum, Rusland og Ukraine).
Glæder mig til at høre fra dig og fra de aminoer der vil gerne begynde at sælge på disse markeder.
Det gode ved en webside er at du kan blive internationalt med det samme.
MEN det skal være på engelsk da de fleste lande vil forstå det meste og være en .com side.
Vi bliver kontaktet af kunder fra hele verden angående vores produkter da vores webside let kan findes af alle der søger på google.
Selv ville vi søge efter et produkt vi mangler på google og hvis det er på et sprog vi kan forstå så er det egentlig ret lige meget hvor i verden det er.
Brug af en agent er en smule gammeldags da det er let nok at få alt den info man har brug for på nettet.
Vælg et land du vil sælge til. Søg på google efter firmaer der er i din industry og begynd at kontakte dem. Ring, skriv, email. Det behøves ikke at være mange men eventuelt et par resellers.
Men som med alt er en god webside samt et professionelt udseende katalog, brochure etc vigtigt.
Det behøver ikke at koste en masse. Design det selv og få det printet professionelt.
Jeg har før brugt eksportrådet - deres konsulenter kan købes på timebasis og de hjælper med at afdække muligheder og kontakter i de enkelte lande. Der er også masser af god information at hente på http://www.um.dk/da/menu/Eksportraadgivning/